söndag 1 november 2009

{ Pysselmara!! }

Jag vet inte om det blev så mycket pysselmara, men vi hade trevligt den tid vi höll på i alla fall!
Stackars Madeleine fick börja sin dag med att åka till akuten med yngste sonen som fått ett rejält astmaanfall... Och det kan jag lova är INTE roligt!! Se'n var det lilla Agnetha som ringde och var förtvivlad över sin fotoskrivare, hon satt och väntade på sonen som skulle vara ambulerande skrivreparatör till sin mor...tyvärr lyckades nog inte den ambulerande reparatören fixa skrivaren så värst bra eftersom jag senare fick ett desperat sms som sa: "JAG GER UPP!!!!!!!". Och jaa, det gör man lätt när det bara jäklas!
Vi får hoppas det var skrivaren hon gav upp på...inte sonen som reparatör ;)
Men vi andra då?? Joo, lilla Petra/Paradise fick sparka igång sin make så han fick köra ut henne hit och Annelie med dotter Madelene lyckades ta sig hit utan missöden...och det vore ju förskräckligt med tanke på att dom bara har 3½ km hit...
Och sen lilla jag... Joo, jag vaknade när jag skulle och var faktiskt i full gång med pysslandet när lilla Petra kom, tätt följd av Annelie och Madelene. Ja, just det ja, svärmor och svärfar kom ju och ville ha 11-kaffe oxå ;)
Allt löste sig till det bästa, men Madeleine hade sin Alex med och eftersom han inte mådde tipptopp, så packade dom ihop vid 3 tiden och kidnappade lilla Petra hem till maken och lille sonen.
Hela dagen var lite som "Tio små negerpojkar" av Agatha Christie...utan mord då....förhoppningsvis??...eller tjah, mord på små pappersbitar - jo visst!! Men inte något annat...Tänk inte tanken ens ;o)
Madelene fick färdigt en LO på sin brevvän som hon haft i 5 år!! Och jag fick efter många förb..PIP och hel...BEEEP faktiskt till ett kort min käre styvfar ska få på farsdag!! Och jag är riktigt nöjd!! Joo, det är faktiskt sant! (Jag har INTE feber...hmpf..) Annelie den lilla pärlan hjälpte mig göra minirosor så fingrarna glödde där en stund ;) Och tjaa, resultatet ska jag strax visa, men först måste jag bara få visa Madelenes LO:
Och nu ska jag visa kortet till lilla pappa! Måste bara först få beklaga mig över färgerna...kortet är inte monokromatiskt men det går i GRÖNA toner...INTE bruna...och hortensiablommorna ÄR svarta...inte blå...
Och naturligtvis - Glitter, Glitter, Glitter så långt ögat kan nå ;) (sitter här och småler och känner mig göör nöjd!!)
NU ska jag fortsätta med svärfars kort han ska få av min sambo på farsdag..
Ha det bra - KrAam

1 kommentar:

  1. Hej gulliga du !
    Tack för en helkul dag , hoppas vi gör om det snart .Som alltid får dina alster och din energi mej att hoppas...........kram Annelie

    SvaraRadera

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia