onsdag 10 februari 2010

{ Allt Om Scrap }

Nättidningen för scrappare och kortmakare. Jag satt häromdagen och rullade på deras sida och klickade på länken till Maja/Eyovine's blog och där fick jag se en LO som jag blev så förtjust i! Blev bara tvungen att lifta den!! Den var så härlig och tilltalade mig verkligen på alla sätt. Eftersom jag är en stor hybridscrappare, så är alla mina papper digisar jag laddat ner från sidor med en massa freebies och jag har alla mina papper i respektive butiks mapp, men det är ju det där med att skriva ner VILKA papper som kommer varifrån som jag är ganska (för att inte säga USELT..)dålig på! Själva bakgrundspappret var alldeles för rosa-putti-nuttigt för min smak, så jag ändrade färgen lite grann, en fördel med digi-scrap ;).
Hur som helst, det var ju det här jag skulle visa...

Som synes tog jag upplägget nästan helt rakt av, lite andra papper, lite andra dekorationer gör ändock att jag känner mig ganska nöjd över den. MEN det är helt och hållet Maja/Eyovine's förtjänst att jag kom till skott och gjorde en LO på min dotter. Jag tycker att hon är så förbaskat vacker (är det bara jag eller är alla mammor sånna???), men med ett, som för alla tonåringar, urdåligt självförtroende! Fast det är kanske oxå något som är förunnat oss kvinnor? Att vi duger inget till...är inte lika smala som fotomodeller, inte lika vackra som Jennifer Lopez, inte lika fylliga läppar som Angelina Jolie...osv, osv... Vart tog förresten Jänte-lagen vägen???? För ni vet väl vad Jante-lagen är? Hmm, det här tål att tänkas på...kanske något att ta upp på nästa pyssel/scrapträff, att det man gör ska gå i Jänte-lagens tecken.
Jösses vad djuplodande man kan bli då!! Nej, nu får jag sätta igång och skapa något, har lite papper som ligger och skräpar...mmmm...kan nog bli nå't av det med ;)

Hare' (tysk eller svensk...vad vet jag??)
KraAm

2 kommentarer:

  1. hej =) Vad roligt att jag kunde inspirera dig! jag tar inte alls illa vid mig av att bli liftad =).. blev snarare lite generad över vad fint du skrivit i detta inlägg. Resultatet ditt blev superläckert!! helt annorlunda fast ändå likheter. Önskar dig en fin onsdag!

    // Maja

    SvaraRadera
  2. Roligt att få se en scraplift av Majas layout!! Superfint blev det!! =)

    Kram

    SvaraRadera

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia