tisdag 16 mars 2010

{ Gamla kort }

Gissa om jag blev nostalgisk härom dagen när jag hittade mitt allra första kort! Ja det var tider det... Ingen visste knappt att scrapbooking fanns och inte heller stämplar och kortmakeri... Min första stämpel är i dagarna 20 år!!! Helt otroligt!
Guess if I was nostalgic the other day when I found my absolutely first card ever! Those were the days... Almost no-one knew what scrapbooking was, neither stamps and cardmaking... My first stamp ever celebrating 20 years any day now!!! Amazing!
Och samtidigt köpte jag mitt första glitterlim (vet inte om det är en Stickles..) och faktum är att jag kan fortfarande använda det! Det har INTE torkat!! Hur det kommer sig att jag inte använt slut på den? Tjaa, jag har för mig att jag gav nästan 50 kr för det där glitterlimmet och snål smålänning som jag är så tog det säkert 1 år innan jag mycket försiktigt använde denna dyrgrip. Se'n kom det mer glitterlim ut på marknaden som var billigare och dom har jag använt slut på med råge ;)
I bought my first glitterglue at the same time (don't know if it's a Stickles..) and the fact is that I can still use it! It hasn't dried!!
Det här är mitt allra första kort och det är som jag sa förut, runt 15 år gammalt:
This is my first card ever, and as I said before - it's almost 15 years old:

Jag kommer ihåg hur jag ritade ballongerna och klippte ut för hand och hur jag kämpade med att få till vikningen på kortet ;)
I remember how i draw the balloons and cut them by hand and how I struggled with the folding ;)
Visst är det väl vackert ;) hah
It's really "beautiful" ;) hah

Ja, ja, det var då det, då pysslade jag för att det var roligt. Idag pysslar jag visserligen fortfarande för att det är roligt, men mest för att det är en terapi för mig - det är en av de få saker som jag kan göra och känna att livet är allt värt att leva, trots fibro, dysfagi och kroppens dissning av vår & höst.
Well, that was then, then I used to craft for fun. Today I craft mostly because it's therapy - it's one of the few things that make life worth living despite fibro, dysphagia and my bodys aversion for spring and fall - and of course because I still think it's fun and that I love it!!

Morsning - KrAaM
HuGzZ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia