torsdag 1 april 2010

{ Aja Baja }

Det här går bara inte för sig!!! Det är urdåligt av mig att inte uppdatera oftare än jag gjort nu det senaste!
I ärlighetens namn har jag mått (och mår) skit av både en och flera anledningar som jag kanske inte ska gå in på… En anledning kan jag ju tala om och det är att NU ÄR DEN FÖRB-piiiip VÅREN HÄR!!!!!
Javisst är det fint att se att allt blir pånytt fött och så vidare, men tyvärr mår jag (och många med mej) ganska dåligt psykiskt när denna “underbara” årstid infinner sig!
Se’n är det som så att jag varit halvt sjukskriven en längre tid (fast jag har inte kunnat jobba mer än max 20%…) och försäkringskassan har inte varit direkt OK att ha att göra med… Man tycker faktiskt att om man nu ändå ska ha en personlig handläggare, så kan man väl få en person som VET hur en människa med Fibromyalgi, Dysfagi och utmattningsdepression fungerar??? Men icke! Efter mina resor till och från sjukhuset med och utan ambulans i höstas/vintras, då jag hade problem med hjärtat, så sjukskrev jag mig 100% i knappt en vecka…trodde jag. Men det visade sig tydligen att jag bara hade ringt efter en blankett??!…
Jag gjorde som jag alltid gjort, men det hade blivit otroligt fel, så min handläggare ringer (för det första o väcker mig…) och skäller ut mig… VAD händer??? Om man lider av depression och även är nyvaken efter en helvetisk natt med värk och en pump som skenar, vad händer? JO, en panikattack som heter duga!! Återigen blev det ambulans! Tack för det snälla rara försäkringskassan! Handläggaren visste mycket väl varför jag sjukskrivit mej, det stod i blanketten jag skickat in…

Man kan undra hur försäkringskassan är uppbyggd? Skapades den inte en gång i tiden för att värna om dom som var sjuka?? Nu verkar dom mer finnas för att sänka folk ännu mer, rentutav ta livet av folk… Kanske lite drastiskt uttryckt, men när man mår som värst så orkar man inte bråka och ska man klara av att leva i det här samhället och med kassans regler, ja då får man vara jäkligt frisk om man ska orka vara sjuk!!!!!!
Vi som är så dåliga att vi inte orkar fajtas, ja, vi blir helt enkelt överkörda!
Jag orkar definitivt inte ta strid! Det mår jag alldeles för dåligt för, det är bara synd att regeringen inte förstår vad det är DOM har gjort…
Tyvärr är jag en person som inte säger rent ut hur jag mår…typiskt Jante-lags uppfödd??
Frågar nå’n hur jag mår kan jag säga: “Ja det är skapligt! Huvudet upp o fötterna ner!”. Vad jag igentligen menar är: “Jag mår skitkasst, önskar jag inte hade vaknat upp i morse och ännu hellre aldrig vaknat mer…”

Har jag inte gnällt färdigt snart?? Kanske!
Jag fick nämligen ett nytt samtal från kassan för ett tag se’n där dom meddelade att jag inte fick hålla på att pyssla eftersom det räknas som arbete… Min läkare höll på att gå i taket när jag berättade det ;)
Och eftersom dom tog bort det (i stort sett enda) som håller mitt huvud över vattenytan, så tog dom min livsgnista känns det som…

Det här blev ett långt och förbaskat tradigt inlägg, men så länge jag mår dåligt orkar jag inte försöka vara glad.
MEN, det kommer att bli bättre nå’n gång!

Vill ni ha ett utmärkt bantningstips?? Gå och skaffa er dysfagi!! Jag lovar att ni kommer tappa i vikt! Jag har rasat från 89 kilo (se’n mars –09) till 60 kg idag !!! Nästan 30 kg på ett år – helt utan operationer! Hur jag mår?? Skit… Men det har inte med saken att göra – jag har minskat i vikt…

KrAamAr på er alla som orkat läsa så här långt -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia