fredag 24 augusti 2012

{ En tavla...}

Har man gjort mååånga gången men ingen sån här..haha.. För ett tag sen när Malin o jag va nere i västervik tittade vi in på Hobbyhärvan o såg en sån här tavla..den va så himla fin!! Malin hade tänkt göra en sån o ha hemma så vi tog kort på den för inspiration.. Jag glömde bort den totalt men så hade jag möblerat om här hemma o samtidigt tröttnat på att de va så tomt på ena väggen i hallen o DÅ kom jag på att jag ville ha just en sån tavla just där:-D!!
Jag gjorde ramen av kartong, klädde sidorna me cardstock, målade med mörkbeige akryl o ett lager krackelering o sist vit akryl på ovansidan/fronten..sen gjorde jag ett decoupage av min fina rosservett, skar ut bokstäver ur kartong (hade ingå så stora juh..) o klädde me mönstrat spillpapper, en bård av spets, lite dekorationer, 2 öglebrads till upphängning på insidan/baksidan o sen va de klart!! Började med den i onsdags när vi hade pyssel iof o blev klar igårkväll.. Som vanligt blev jag lite överexalterad på slutet me dekorationerna..men va katten gör de..de är JAG som gjort den o de är JAG som ska ha den så då gör de inte så mycket:-P..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia