lördag 5 januari 2013

{ Ett ganska annorlunda kort..}

Snubblade över en tutorial som Ioma gjort på ett "fold-fold-half fold" kort. Det var jättekul att göra det här kortet som ju faktiskt kan användas som minialbum oxå!! Jag tycker Ioma är så himla duktig på originella saker och även på att förklara och hon inte minst gör såååå snygga saker!!!
Har inte bestämt vem som ska få kortet än men det är alltid bra att ha några på lut :-D..
Blomman gjorde jag av en vit pappersblomma och organzaband med pärlemoknapp och scrappers floss.




6 kommentarer:

  1. Ja det var en annorlunda vikning och så snygg den blev härliga färger.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig vikning! Den har jag inte vågat mig på. Jag är en så´n där tråkmåns som oftast gör vanliga kort. Hur som helst...ditt kort är jättefint och jag gillar de mönstrade pappren.
    Ha en fin kväll!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan Eva.
    Vad glad jag blev att du hittat till min blogg. Jag är tyvärr dålig på att skriva där, men ibland händer det. Det har varit så kul att kolla runt bland alla dina fina alster. Det ger inspiration.
    Ha ett fortsatt gott nytt år.
    Kram
    Leila

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Leila :-)!
      Att inte skriva så ofta är inte hela världen, huvudsaken är att man mår bra o att när man skapar få känna att man gjort nåt meningsfullt! Om inte för nån annan så i alla fall för sej själv :-D..de är min filosofi, för utan pysslet skulle jag helt ärligt aldrig orka va den jag är!
      Ta vara på dej o skapa för din egen skull vännen.
      Kram Eva/ScrapFia

      Radera
  4. Otroligt läckert kort och du har valt så fina papper som framhäver vikningens fina effekter! Läcker blomma på framsidan med knappen och det söta snöret!

    Har inte själv testat vikningen, men blir riktigt sugen nu när jag sett ditt tuffa kort. Varmt tack för inspirationen!

    Ha en skön söndag, kram!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tack för din goa kommentar hos mig, så kul att du hitta till mig så att jag hitta till dig =)
    Vilken fräck vikning, har aldrig sett en sån här. En variant av den har jag sett men inte allt tillsammans =)
    Supersnyggt papper du använt på insidan och jättesöt framsida!! Det är perfekt att ha lite kort på lut när någon sedan behöver ett eller man själv vill sända iväg ett.
    kram Iffa

    SvaraRadera

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia