onsdag 27 mars 2013

{ Grattiskort }

Sådär ja, igår blev jag färdig med kortet till min lilla Annelie som fyller år idag :D. Hipp Hipp Hurra för henne idag!!!
Skulle försöka mej på en annan vikning på ett side-step-card..kan väl säga att det gick sisådär ;P..haha..men roligt hade jag iaf!
Jag använde mej av ett svart handgjort papper med sömmar på, tycker dom är så läckra dom pappren, sen hittade jag en spillbit av ett digi-papper från Astrids Artistic Efforts. Ramen är klippt på fri hand och stämpeln är en digi från Yampuff, riktiga små godbitar hon gör!!
Blommor o blader då? Joo, jag försökte göra en sån där snurrad blomma, gjorde naturligtvis fel men det gick ju att använda ändå. Under den stora snurrblomman har jag den näst största retron som jag punchat med MS kantstansen vintage lace(TROR jag den heter...), klippte till lite tyll och färgade med chalk och satte under retron och snurrisen, sen gjorde jag 2 små körsbärsblommor fast i brunt då...finns det bruna körbärsblommor :o?? NU finns det iaf! Ett par pärlhönsfjädrar, lite Pearl Maker och naturligtvis GLITTER glitter glitter :D. Just det, jag gjorde en Grattis skylt med hjärta oxå..icke att förglömma :).
Det knepigaste var faktiskt att få det rackarns kortet att stå som det skulle efter att det varit ihopvikt..men jag tror jag lyckats lösa det skapligt med 3 satinband som limmats fast i fram och bak kant på kortet, sen var jag tvungen att lösa ett annat problem och då gjorde jag en sån där grej man stoppar in bältet i efter att man spännt fast det, ni vet en sån där smal skinnremsa man kör bältet igenom så det inte står rakt ut som en snabel eller nåt ;p..haha..
Oki doki, ska vi se vad ni tycker då, själv bara älskar jag färgläggningen av stämpeln!!





1 kommentar:

  1. What any absolutely beautiful card! The image is so pretty and you did a great job framing it. Your flowers turned out nice as well. Great job!
    ~Deb~
    CDAC DT Member
    A Look Through My Eyes

    SvaraRadera

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia