onsdag 4 mars 2009

Mycket... eller inget?

Det känns verkligen som det är mycket nu... fast ändå är det inte det! Knepigt! Nu rör jag till det nå't förskräckligt, men jag menar att jag har massor att göra som igentligen inte behöver göras... Ni vet, sån't som är roligt alltså! ;) Sån't man MÅSTE göra gör man ju i allafall, men sån't som är roligt brukar man få skjuta på... MEN det gör jag inte nu!!! JAG VILL GÖRA DET SOM ÄR ROLIGT! Så det så... Är för tillfället inne i en ganska mörk period för hjärnkontoret och då är det så himla skönt att få göra sån't som är roligt och som INTE måste göras. Nu förstår ni nog, eller hur?!
Ta det här med den berömda skapandeprocessen. Jag har (otroligt nog) läst både rön och fakta(?) om just kreativitet... I perioder då människor mår dåligt behöver den högra halvan av hjärnan kopplas bort och den vänstra behöver ta överhand en stund - allt för att vi ska "hela" vår sociala hjärnhalva. Den kreativa halvan (vänstra då..) ser till att vi får en välbehövlig dos av endorfiner (lyckohormoner) och vips så mår vi "de facto" något bättre!
Tänk vad mycket psykiskt lidande vi skulle bli av med om vi människor kunde släppa av på takten, få någon som tog hand om räkningar, handling, tvätt, städning - alla måsten - medan vi vältrar oss i kreativitet!!
Jag mår i allafall så mycket bättre om jag får skapa, vare sig det är ett litet ATC, LO eller ett kort! Visst, jag har alla måsten kvar, men dom blir så mycket lättare att utföra efter en kreativ period på en timme eller flera da'r...

Måste skvallra... Jag har skapat egna papper jag har skickat in till en tävling! Jag är så himla nervös... Har aldrig skickat in till tävlingar någonsin och börjar nu... Jag kan inte vara riktigt klok!! Men, det har jag fått av födsel och ohejdad vana - hur många har den ursäkten?? ;)
Nåja, den 21 april är sista inlämningsdagen, så jag har ett tag till att vara nervös på.
Det är flera kunder som varit inne i butiken som velat köpa pappren, men det går ju tyvärr inte än. Men TÄNK om jag har en chans att vinna - Då kommer jag svimma!!

Tills dess hoppas jag att någon av Er har lust att hålla 1 tumme (håller ni 2 blir det kanske kortslutning..) för min skull.

Ha det så gott nu och håll ut! Vi är på väg mot ljusare tider - även om inte känslan finns där än!

Kram /

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia