torsdag 14 maj 2009

Yeah!!

Nu är flytten färdig... då återstår bara att knöka in hela butiken på en yta om ca 10 - 15 kvm... Låter inte lätt?? Hmm... Nej, men jag gör vad jag kan för att få ihop det! Man kan ju tala om otur eller något - i fredags städade jag och min mor ur butikslokalen skapligt (eftersom den nye butiksinnehavaren redan burit in sina saker, var det inte jättelätt...) och på lördag morgon fick jag ett telefonsamtal som talade om att NÅGON krossat rutan i butiken!! HUR roligt är det på en skala från 1 till 50??? Ca -395.... Vem får ta den smällen??? Jo, det blir jag som får ta det eftersom jag fortfarande står på kontraktet för butiken. I ärlighetens namn blev jag ganska sänkt där. Nu är den nye butiksinnehavaren ganska bra att ha att göra med, så vi tar det på min försäkring men han tar självrisken på 9000:-! DET är schysst! Annars har det varit ganska lugnt faktiskt! Sambon's lilla pålle har fölat och nedkommit med en otroligt ful liten gosse... Jamen, handen på hjärtat - Vilket nyfött föl är gulligt??? När dom blivit några dagar gamla börjar dom bli hur gulliga som helst. Se'n är det skillnad på vilken ras det är... Ett föl av fullblods stam är MYCKET sötare än ett ardenner föl - TRO MIG!! Sambon's pålle är en ardenner och när dom föds är det bara ett avlångt huvud... Det liksom förtar sötheten om jag uttrycker mig så ;) Fast, sen är det ju så att moderskänslorna vaknar och då är det ju det vackraste som gått på denna jord!! Vilket hände mig ca 15 minuter efter fölets nedkomst ;) Kan tala om att det kommer att komma LO's med både bäbis och mamma + fölning vad det lider...hmm, har en kalvning på LO oxå...ska kanske lägga upp den med? Fast man får kanske varna känsliga tittare (som dom säger på TV..). Hur gör man i sådana fall? Ge ett tips!! Nu är det dax för middag (kvart i sju på kvällen???), så:

Tack o Hej - Leverpastej!

Kram /

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia