måndag 3 oktober 2022

{ 12x12" LO // Crazy You // Scraplift }

Men hejsan hoppsan på er mina vänner👋 

Jag hoppas det är bra med er och att ni haft en skapligt lugn helg och kunnat vila upp er och samla krafter inför jobbveckan som kommer👍

Själv har jag haft det relativt lugnt och skönt! Fredagen bjöd på ett "scrapevent" i vårt kök (av alla ställen😂) där jag invigde en tonåring och hennes moster i Scrapbookingens underbara värld😁. Om tonåringen gillade det? Jodå, hon blev visst helt såld😍!! Så härligt när man kan få den yngre generationen att gilla nåt som INTE har med TV eller datorer att göra👍

Men, det va ju inte det jag tänkte prata om idag...igentligen.. Jag har ju gjort en layout!! Alltså, ibland förvånar jag mej själv😱. Det var en utmaning på Pixel Scrappers forum nämligen och där hittade jag en riktigt fin LO jag verkligen ville lifta. Så sagt och gjort, jag t.o.m gjorde en mixed media bakgrund, det ni!

Först ut är länken till videon



Och sen bilderna👍

Först ut är Brenda's layout så ni ser vad det är jag försökt med här ( jag länkar bilden till hennes Instagram👍)


Jag använde mej av ett creme färgat cardstock tillsammans med några stenciler ( köpta på Lidl👍), Distress Ink dynor, lite plastfolie och en sprayflaska med vatten. SEN gick jag lös med det jag tagit fram till det här projektet.!

En liten stickers från Maggie Holmes "Marigold" fick vara med och pryda sin plats

Skrev även ut ett av Becky Higgins Quote's som jag tyckte passade alldeles ypperligt till fotot😂

Och här är hon skönheten😂 Alltså, jag älskar min underbara dotter!! Hon är så galet vacker och när hon gör sina tokigheter tror man knappt det är samma person men, tro mej, hon är vacker inifrån och ut😍
Hon älskar fladdermöss oxå btw (kolla eyelinern😁), så vad kunde passa bättre än en 3D-printad fladdermus som dekoration👍

Och sist ut här är själva layouten

Som ni ser gick jag "wild and crazy" med stenciler, nuvo drops och metallic vattenfärg!
Jag rotade t.o.m fram en servett och använde 2a lagret (det precis under det översta där, man fortfarande kan skönja hur servetten ser ut) och en bit lila vellum (som jag rev med en sån där rivlinjal). Dekorationerna är "fuzzy cut" by yours truly😁, blommorna är en stämpel från Panduro (köpta för mer än 15 år sen...), en borderstamp stämplad på krympplast, en träram jag köpt från ScrapSalig👍och dom små tofsarna har jag målat på Wacom plattan och skrivit ut. Lite "ghost stamping" av fotodatumet och resultat blev det ni ser här😁
Jag är faktiskt helnöjd! Även om pappret bidde lite buckligt😂, om jag lär av mina misstag? Glöm det!! Jag kommer få buckligt papper nästa gång oxå😂

Det va allt från lille mej idag hörrni, ha det så göttit i veckan🤗

Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia