måndag 24 oktober 2022

{ PL // Week 39-40 // 2022 }

 Morsning vänner👋!

Hoppas Ni haft en skön helg och kunnat ladda batterierna inför den kommande veckan👍

Här har det varit fullt upp med redigering ska erkännas. Ibland gör man det svårare för sej än det behöver vara..tror aldrig jag kommer lära mej göra NÅGOT den enkla vägen🤔. Men det är nog bara att inse att hjärnan fungerar såhär!

Nå, det jag tänkte visa idag är i.a.f vecka 39 och 40👍

Och först ut är länken till videon:

Och här, en sammanfattning i bilder med länkar till det som använts i slutet av inlägget:

Alla korten är gjorda i PhotoShop med hjälp av olika templates och element från bl.a PixelScrapper och Maria Wolniak.
Till titelkortet har jag använt en etikett från Cocoa Daisy, rosor från Citrus Twist, liten blomma från Fayette Designs och en pratbubbla gjord av Melo Vrijhof.


***
På det här 6x4 fotot av Diane har jag använt en flair jag gjort på min Wacom platta, tillsammans med Fayette's söta små blommor.

***
Först ut är en screenshot från mobilen med en väldigt färglad pippi🐦 och här använde jag en wordart gjord i Silhouette Studio tillsammans med bitarna från rosorna jag klippte bort från titelkortet👍
Sen kommer ett foto på en av mina vackra mostrar! Jag älskar att hitta såna här foton😍, jag tycker dom är guld värda och får absolut inte glömmas bort!!

***
På första kortet är det vår lilla Betty som är modell och såhär sitter hon ALLTID och väntar efter att ha fått sina tänder borstade..för NU ska det minsann bli Go'natt-pinne och Gu' nåde oss om vi "glömmer" det, då får vi minsann veta att vi glömt nåt JÄTTEVIKTIGT!!😂
På andra kortet har jag ett foto jag tog på en anslagstavla här i byn, jag kunde inte motstå den urgulliga draken😍! Clearstickersen har jag foilat med Silhouetten på ett clearsticker ark. Jag trodde i min enfald att det skulle vara ett vanligt tunt ark, men det är så in i hoppsans tjockt så jag fick ändra djupet på kniven 3(!!) gånger innan den skar  igenom själva plasten🤔 men det gick till slut!!

***
På det här, ganska dåliga, 6x4 fotot på månen som lyser genom grenar och blad hade jag från början lagt på en digi-stamp i PhotoShop. Men när jag skrev ut fotot lyckades jag med konststycket att INTE få med den stämpeln🤔, vette hundan vad jag sysslade med? Hur eller hur så ville jag inte slösa varken bläck eller fotopapper, så jag letade bland mina stämplar och hittade 2 som skulle passa👍. Så för att få stämplarna att, förhoppningsvis🤞, synas bättre så använde jag en Versa Magic dyna med färgen Cloud White👌

***
Sista kortet är ett fillerkort där, i.a.f bakgrunden, kommer från Maria Wolniak. Texten har jag lagt på i Photoshop👍

***
Sist men inte minst, själva sidan:

***
Ja det var allt från mej idag!
Missa inte att kika in den 1:e November, då kommer det ett nytt kit från Marisa som jag kommer visa här👍
Jag kommer t.o.m använda något som jag aldrig(tror jag..) använt förut, spännande värre😁

Här kommer, som utlovat, lite länkar:
CocoaDaisy's etikett

Till nästa gång vi "ses" får ni ha det så bra🤗!
Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia