tisdag 1 november 2022

{ PL // Vecka 41 // CT-Project // TGL: Nov 2022 }

 Halloj i höstrusket👋

Alltså, jag bara måste klaga!! Vid det här laget är det nog ingen hemlighet att jag absolut INTE gillar kyla🥶, men fy för hundan så min kropp skriker i protest😱. Det är som lite frustrerande när man knappt kan hålla i en sax😠 men tyvärr är det bara att gilla läget, jag vet! Men som sagt, klaga måste man få göra ibland😁

Sådär ja, slut på gnället från den här barometerkärringen😂.

För vecka 41 är det återigen ett CT-project för Marisa Lerin på PixelScrapper och hennes "The Good Life: November 2022 Bundle". Jag måste få säga att jag tycker det är så himla kul att få "projekta" med hennes saker😍! Tänk att lilla jag får vara med och visa hennes produkter, jo jag är superstolt över det här, det ska jag inte sticka under stol med! Hon är en jätteduktig designer och jag har följt henne i ganska många år nu, så när man fick frågan om man ville vara med i hennes CT-team..ja det var inte en tanke på att tänka 2 gånger😂.

MEN, tillbaka till vecka 41. Först ut är länken till videon och på slutet kommer länkar till det jag använt för vecka 41👍


***
För mitt titelkort använde jag ett 12x12 papper som jag förminskade i Photoshop till ett 6x4 kort och la' på en ram👍. Fonten jag använt till siffrorna (41 och datum) heter Baby Olivia och till week har jag använt "Olivia: Alpha kit" från Rachel Martin. Till wordstickersen har jag även använt lite craftfoam för att få lite höjd👍

***
Till 6x4 fotot har jag använt en digi-stamp som fått lite skugga och en gradient overlay i PS.

***
På weathershot fotot har jag bara använt en tab där jag stämplat datumet och jag vet att det är "uppochner" men det är meningen! Jag försökte få det att bli en "spegelbild" precis som Betty i vattnet..lite långsökt kanske men ibland måste man försöka nåt nytt😁
På kort #2 skar jag ut kamerans underdel för att kunna sticka in fotot under👍och stickersen fick en omgång av skrynkelmanicken  (jag kan inte komma på vad den heter så skrynkelmanicken får den heta!)😂

***
Nästa kort är ett 12x12 papper jag resizat i PS, där jag även lade på en mixed media "paint" från kitet. Det glittriga hjärtat är en historia för sej😂. Jag ville få det glittriga hjärtat att glänsa, så jag plaskade på med Glossy Accents och sen fick jag den här galna idén om att glittra till den irl oxå..skulle nog ha låtit bli det..ajah, gjort är gjort! Förhoppningsvis (definitivt INTE😁) har jag lärt mej en läxa😉.
På kort #2 har jag oxå använt ett 12x12 papper, fotot klippte jag ut i en cirkel och sen hittade jag 2 perfekta etiketter, en textured och den andra är en highlight sticker jag rev ut från pappret👍. Tyckte det blev riktigt bra!

***
Det här 6x4 kortet är faktiskt en 12x12" Quickpage från kitet som jag helt enkelt förminskat i PS👍, jag tog bara bort några av lagren jag inte ville ha med och TADAA! Gillade verkligen idén så det kommer nog fler sånnahär kort framöver. Etiketten fick oxå en omgång av skrynkelmanicken.

***
Sista kortet är från kitet. Journalingspoten är en blomma och på fotot har jag ett annat glitter-hjärta från kitet och det här har BARA Glossy Accents på sej👍och ja, stjärnorna är oxå från kitet👍

***
Sist men inte minst, själva sidan:

***
Jag är riktigt nöjd med den här veckans sida och kul hade jag även när jag satt och "fuzzy-cut" alla dekorationer😅! Om jag hade ont i händerna efteråt? Det kan ni hoppa upp och sätta er på😂men det var det värt!!

Jomen det var allt från mitt bord idag👍. Hoppas på snart återseende hörrni😘
Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia