onsdag 2 november 2022

{ PL // Vecka 42 // 2022 }

Hejsan hoppsan på er👋 

Jag hoppas ni haft en bra start på veckan och att det fortsätter så i.s.f!

Idag har jag tänkt bjuda på vecka 42 till mitt PL album. Den här veckan har jag använt ett kit från Pink Paislee - "5th & Monaco" och länk till kitet kommer sist i inlägget👍

Men först ut är länk till videon:


***
Som titelkort använde jag ett av alla fina papper, minskade till 6x4", satte etiketten ungefär i mitten och printade ut👍
Alphas och nummer, är en font på datorn, som jag skurit ut ur craft- och flowerfoam med Silhouetten. Fungerar över förväntan men man kan se en och annan "skrynkla" i det stämplade motivet..foamen är inte direkt helt slätt har jag upptäckt😂 Ajah, det ger lite charm till det hela👍

***
På 6x4" fotot har jag satt digi-element direkt på fotot innan jag skrev ut

***
Weathershot fotot fick en talande text och mitt journaling kort är dels ett papper, dels ett pl-kort och en journaling spot tillsammans med en av blommorna från kitet. Det smockade jag ihop i PhotoShop och skrev ut på 160gsm papper👍

***
Fillerkortet är från kitet, det jag gjort här är att jag ändrade texten från "You & Me" till "Here & Now". Jag tycker dom är så himla snygga såna här motiv i sv/v😍!
3x4 kortet är, återigen, ett förminskat papper. Det lilla klustret med cirkeln sitter igentligen mitt på ett pl-kort från kitet, men jag ville ha det på detta vis ist👍. Fick även användning av min Sakura Gelly roll pen till plustecknet.

***
Ännu ett papper förminskat till 6x4👍. Här har jag använd en lång textremsa som sträcker sej över nästan hela kortet, den lilla söta undulaten(alltså jag ÄLSKAR undulater om ni inte visste det😍) får representera grannens katt som sitter uppflugen i fönstret i vår port😂

***
Återigen ett papper förminskat till 6x4👍. Här klappade jag till med att sätta på blommorna på kortet(ist för att klippa ut dom som jag gjort med alla andra element..) innan jag skrev ut👍 Visst påminner dom lite om dom där bokmärkena man hade som liten med rosor på🤔

***
Till sist har vi då själva sidan😁

***
Jag blev helt klart nöjd med veckans sida😊, älskar färgerna och att blanda sv/v foton med alla färger är aldrig fel😍

Just det ja, jag får ju inte glömma ge er länken till kitet😱!!

Kitet 5th & Monaco, länken går till AC Digitals sida👍

Ja det var nog allt från mitt bord idag hörrni.
Hoppas vi ses snart igen🤗
Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia