lördag 18 december 2010

{ Nytt objektiv }

He, he, idag var jag och hämtade mitt nya objektiv till lilla kamuran!! Jooovärs!! Det går inte av för hackor... När man fått nöja sig med ett fjuttigt 18/70 objektiv, känns det som rena rama lyxen att ha fått lägga klorna på ett 18/200 objektiv!!!!!

Jag tyckte faktiskt att jag kunde få unna mig ett nytt objektiv eftersom det förra fått en fnurra på tråden i autofokusmotorn... Så som födelsedagspresent till mig själv köpte jag det här ;) !! I ärlighetens namn funderade jag på en Tassimo maskin, men kom på att jag nog har mer nytta av ett objektiv...en cappuccino kan man alltid gå in på nå't fik och handla sig!

Min älskade lillebror ringde mig idag och vi hade ett litet syskonsamtal på nästan 45 minuter!! Gud vad jag älskar den ungen!!! Jodå, jag var ingen ängel mot honom när vi var små, men oftast var det lite väl mycket otur när jag väl var taskig... Jag vet bara en gång jag verkligen ville göra honom illa och det var när han hoppade rakt på mig (vi hoppade på en madrass med stuns i...) och jag tände till på 7849 cylindrar och knuffade till honom så han for rakt in i ett skrivbord av ek...det ärret finns kvar än i dag till beskådande i hans panna och påminner mig om vilken elak syster jag faktiskt var... Snacka om blodbadet i Bendel (staden alltså... öhh..)!
Och det var faktiskt INTE meningen att det skulle bli SÅ elakt...

Nå, jag har haft en helt suverän "fylledag"!! Massor av hälsningar av vänner från både då och nu och även besök! Sen är jag med på en ATC-lista, och från tjejjerna på listan har jag fått både ATC-kort och presenter!! Vilken födelsedag!! För en stund se'n korkade jag upp en Lindemans Merlot och har med lilla mammas hjälp pimplat upp innehållet som inte var direkt äckligt...om jag så säger ;) Och nu är det nog dags att knyta sig?... Tror jag... Jag kanske försöker ladda upp alster jag gjort se'n förra inlägget, annars hoppas jag på att det blir nästa hållpunkt på dagordningen i morgon...fast då har Kim & Emil bestämt att dom vill gå på Tomas-mark'en som hålls varje år här i Vimmerby. Tja, vi får väl se hur det blir. Jag har annars en massa saker jag inte laddat upp till beskådande på super lång tid. I ärlighetens namn har det varit en tuff höst och förvinter...jag önskar så att man någongång kunde få vakna och känna att det är en underbar dag, men det är nog en dröm som är för bra för att vara sann!

Nog om tycka-synd-om-mig-syndromet! Ha de' göttfölk, för nu ska jag utföra en nacksving på min kudde o naana'!

Kramisar,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia