lördag 1 oktober 2022

{ PL // Vecka 37 // The Good Life: October 2022 Bundle // CT - Marisa Lerin }

Hej mina vänner👋 

Idag är det dagen med stort D för mej😁 OCH release för "The Good Life: October 2022 Bundle" av Marisa Lerin.

Jag har fått komma med i Marisa Lerin's "Creative Team" hos DigitalScrapbook.com(Pixel Scrapper) och jag är så himla glad!!!

Mitt första projekt är ett Project Life spread för vecka 37(ja, jag vet att det kanske inte kommer i ordningsföljd nu😂) och det va jätteroligt att fixa med alla fina grejjer hon gjort♥
Alla produkter är från Marisa's "The Good Life: October 2022 Bundle" förutom bokstäverna och siffrorna.

Först ut är min process video:


Och här kommer en bildkavalkad👍

Först ut är titelkortet från "The Good Life: October 2022 Pocket Bundle". Ett underbart kort, i mitt tycke, med fina, dova höstfärger. Alla kort är utskrivna på 200 gms papper, dock inte det sista kortet då jag ville ha en glansig finish på det..så just DET kortet är faktiskt utskrivet på 200 gms glossy fotopapper👍
Jag gillar det här med att sy med maskin, tyvärr är det inget jag gör så ofta..kan bero på att symaskinen väger ett TON..MINST😂 Ajah, den här gången fick jag både fram den och upp den på bordet så "week" är både limmat och fastsytt👍(nu ska det väl till nåt rejält om det ska lossna😂). Siffrorna är transparenta men jag ville ha dom lite färgade så jag tog färgpipetten i PS och gjorde dom i en lila nyans för att få dom att matcha bättre och inte "sticka ut" för mycket👍. Till tab'en använde jag min datumstämpel från Wish och Memento Tuxedo Black dynan. Och just det ja, ser ni den ytte pytte lilla stjänan? Den skulle igentligen varit där mitt vinylhjärta är men, först och främst, misslyckades Cameon med skärningen och, för det andra, lyckades jag få bläck(??) exakt på den spoten där stjärnan är..tur man kan göra så det knappt syns😁


***

På mitt 6x4 foto har jag bara använt en av Marisa's digi-stämplar från kitet. Jag gjorde i.o.f en clipping mask i PS och lade på en skugga. Gillar verkligen den blå färgen som blev resultatet♥
***
På Weathershot-fotot har jag även där använt mej av en digi-stämpel från kitet + en skugga. Kort nr 2 var lite passande för det här mini fotot. Dels försökte jag fota både stjärnor och måne men jag lyckades faktiskt få med ett par fladdermöss😍. Nu syns ju inte dom speciellt bra just här, därför fick dom här söta fladdermössen representera dom riktiga sötnötterna👍
***
Här kommer 2 kort jag skurit ut med Cameon(ALLA element och dessa 2 "ramkort" är utskurna med Cameon den här gången). Alltså, jag vet inte vad som är fel men min Cameo "drar" sej ca 1 mm vartefter den skär ut(om jag te.x skär ut ett helt A4), så det slutar nästan alltid med att jag får en vit kant på halva delen🤔och jag har försökt synka den och även försökt med inre-offset men si det vill sej icke😡
***
På det här 6x4 kortet har jag använt 2 hjärtan och en word-strip som extra accenter, och skrivmaskinen fick komma fram och lufta sej den med👍, tyvärr glömde jag bort mej när jag skrev min journaling..den skulle ha varit i 3 spalter men nu blev det som det blev😂
Till word-stripen har jag även använt lite craft-foam för att få upp den lite👍
***
Sista kortet är aningens modifierat. Grunden är ett pocket card från kitet men jag har även lagt på en "plastic piece" och paljetter från Mixed Media kitet som ingår i det här "paketet". Jag tycker det blev en riktigt bra surrogat till ett shaker kort👍
***
Och sidan ser ut så här i sin helhet
***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia