fredag 23 september 2022

{ PL//Vecka 36//2022 }

 Halloj i stugorna👋

Ja idag är jag tillbaka med ett PL-uppslag för vecka 36. För det här uppslaget har jag använt mej av Marisa Lerin's "The Good Life: September 2022 Mixed Media Papers Kit" tillsammans med hennes "The Good Life: August 2022 Collage Kit", "Basic Alphas Kit #1 - Alpha 53 White Numbers" och "The Good Life: June 2019 Words & Tags Kit".

Först ut är länken till videon👍


Och här kommer en bildkavalkad👍

Till titelkortet har jag använt ett mixed media papper från kitet. Jag förminskade pappret till 6x4" i Photo Shop och skrev ut på min Canon Pixma. Jag drog t.o.m fram min symaskin och sydde på bannern eftersom den redan hade stygn, blev helt ok faktiskt👍
Bokstäverna till ordet "HELLO" är gjort i PS och jag eftersträvade faktiskt att få det att likna ett sticker Alpha jag redan har från Citrus Twist. Siffrorna fick lite Stickles på sej(tror det var Diamond), även om dom är digitala kan man försöka göra så dom inte ser så "digi" ut, eller hur😁och glitter hade dom faktiskt i den digitala formen.
Week är ett puffy Alpha från Citrus Twist. Jag ville så gärna även ha med min lilla 3D-printade kamera med "Smile", så den åkte med av bara farten😂

***

På mitt 6x4" foto har jag försökt göra ett litet "kluster", men kom ju på efter att jag satt fast allting att jag hade glömt sätta den svarta stickersen på craft foam för att få lite höjd😱..jaja, det är väl mitt minne i ett nötskal😂

***
På Weathershot fotot(som jag gjorde i PS) ville jag ha ett hjärta som såg ut att komma nerdimpandes från titelkortet. Check på den👍
3x4" kortet är mixed media paper 14 från kitet. Jag "klippte" helt enkelt ut ett 6x4" kort ur arket i PS och skrev ut.

***
Här ser ni andra delen av 6x4" kortet. Kort nr 2 hör inte alls till kitet, det är ett jag gjorde för att tag sen och fick ta till nu eftersom jag för mitt liv inte kunde hitta det jag faktiskt hade skrivit ut för att använda😡..och jag kan inte skylla på katten😂nää, det MÅSTE va en elak gnom som smiter in här o tar grejjer ibland🤔(för det är väl inte jag som har dåligt minne😏)
Jag gillar den fjärtande Enhörningen btw😁

***
Här är kort nr 2 som inte heller kommer från kitet..den där Gnomen jag pratade om förut..det är DEN som varit i farten här med😠Ja, ja, här försökte jag iaf göra ett kluster med fotot, etiketter och några pappers strips. Journalingen skrev jag i PS och printade ut på skrivaren, sen skar jag det i strimlor och limmade på etiketten. Visst ser etiketten äkta ut👍?!

***
Sista kortet är iaf mixed media paper 8 från kitet. Här ville jag ha journalingdelen till att ligga lite under fotot på Diane, ett "snippet art" och ett kluster med stickers knöt ihop det ganska bra!

***
Sist, men inte minst, så har vi då själva sidan i sin helhet👍

Jodå, jag blev riktigt nöjd, trots att det är väldigt mycket som pågår på sidan. MEN, det var ju det som var grejen med att använda digitala mixed media papper och element, det skulle se lite messy/rörigt ut♥
***

Jaa ni mina vänner, det var allt från mitt lilla skrivbord idag hörrnni😘
Ha det så göttit i "höstkylan" så hörs vi snart igen🤗
Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia