torsdag 18 april 2013

{ Taggigt }

Den här gången blev det en taggig LO på när jag klippte sonens ragg!!
Ska erkänna att det är inte lätt att klippa i det tjocka håret men däremot gör det ju inget om man klipper lite fel, det syns inte :D
Stommen är ett mini-rick-rack cs från DCWV, hade ju inget i svart eller grått så jag fick ta ett ljusrött...jag duttade gesso över hela o vips hade jag nåt annat att utgå ifrån!
Målade några osymmetriska rektanglar med akrylfärg, sprayade Memory mist i silver och blått på, nåra duttar svart mellan rektanglarna. Klockan är sprayad i brun mist och siffrorna fick en släng av H2O silver så dom skulle synas litte bättre.. Visarna och saxen satte jag 3d tejp på och därefter biltemas aluminimtejp, måste införskaffa en riktigt bra spritpenna, får inte riktigt till den där antika looken jag vill åt..suck..
I vänster nederkant lurvade jag ihop lite ljusbrun sisal (mest hårlikt..), en svart virkad blomma o en lövkvist och högst upp använde jag min egen stencil o duttade distress på den så det blev NÅN swirl iaf :D!!
Tror den duger även till honom, inte speciellt tjejjig LO trots en blomma o en swirl..haha..


Ha en härlig dag mina vänner!
Nästa projekt ligger redan o väntar på mej ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia