måndag 15 april 2013

{ En utmaning }

Idag har jag för första gången varit med på en utmaning!! Så himla kul det va :D, det lär säkerligen bli fler!
Utmaningen gjordes av "En kväll - En utmaning" som är en svensk Facebookgrupp, och dom har utmaningar i stort sett varje dag..ett himmelrike för en scrappare eller kortmakare mao ;)
Vi fick alltså en skiss att tolka och 2 måsten att välja mellan. Det ena var att göra sitt alster monokromatiskt och det andra var att gå efter färgcirkeln och välja 2 motsatsfärger. Jag valde alternativ  2 och färgerna blev lila och grönt...
Stommen är ett Basic Grey papper och den lila cirkeln är ett papper från en Magnolia Ink tidning.
Till dom bägge "swirlsade" hörnen använde jag mej av en metallstencil och duttade skimrande H2O i mönstret, tyvärr var min odåga till katt tvungen att hjälpa till på den ena..hmm..jaja, den blev som den blev ;P
Blommorna har jag naturligtvis glittrat me Stickles - Crystal och dom lila blommorna är igentligen vita men sprayade med Memory Mist i lila! Sen gjorde jag ett försök att använda en knorrig, lustig, egengjord pärl-mockafräs över blad(dies från Magnolia) och dom gröna pärlhönsfjädrarna, blev en udda detalj helt klart..haha!
Ja just det, det är ju så modernt med washi tejp..men jag kör fortfarande min egen variant - maskeringstejp och stämplar ;P

Kramar

2 kommentarer:

  1. Helt underbar LO Eva! Du är så otroligt kreativ, det här är ett riktigt konstverk :) Älskar H2O-swirvlarna i hörnen, det gör absolut ingenting att din katt var med och hjälpte till med det ena, det ser bara läckert ut :)
    Härliga färger och snygga detaljer - ett sant mästerverk helt enkelt :)

    kram,
    Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen:-D..du är för rar o för snäll <3
      Kram Eva

      Radera

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia