lördag 10 juli 2021

{ PL vecka 21 }

Hej svejs på er💗 

Hoppas veckan varit lugn och att ni lyckats behålla huvudet relativt svalt trots värmen👍. För egen del ÄLSKAR jag verkligen den här värmen!! Både knopp och kropp mår alldeles förträffligt när det är såhär, sen blir det i.o.f bakslag när det blir regn o lite ruggigare🤔 men det är som det är. Det gäller att ladda batterierna inför den gråa och kalla vintern...

Trots att jag mår förhållandevis bra nu är det ändå lite svårt att krypa in i min "girl den" och pyssla😁 Inte så kul att svettas som en gnu och fastna i precis ALLT för att man t.o.m svettas om fingrarna😂 Senast idag höll jag på att bli galen när jag hade foton som fastnade på sidan av händerna och inte blev det bättre för att jag hjälpte till med andra handen för att få loss det som fastnat, då fastnade det ju på andra handens fingrar i.s.t..GAAAHHH😱

Slutet gott, jag lyckades få ihop det sista för vecka 22👍 Meeen, idag är det vecka 21 som får stå för fiolerna här, så jag drar igång med mitt titelkort.


Titelkortet är från CTK, sen har jag använt en gammal overlay från My Minds Eye (Trés Jolie - Ooh Lala "Sunshine" frame), under this is ser ni även häftklamrarna jag använde för att få den att sitta👍.
En liten rosa nyckelpiga till datumen och mina egna "enamel dots" fick va bellis här😊. Nu har jag äntligen hittat rätt rörpärlor btw så jag kan göra egna "enamel dots" igen😍 På DollarStore har dom ett märke som heter Craftsy och dom funkar like a charm!! Och bara 10:- påsen, kan inte bli bättre! Kolla in glansen på dom små sköningarna👌 I'm in LÖÖÖVE😍


På mitt 6x4 foto har jag enbart använt en stämpel från Prima - All About Me och mina dots. Den är så söt den lilla "mumlan" när den yrar omkring i sin blomma😍


För att få till det här Weathershot fotot låg jag faktiskt pladask på magen och liksom fotade uppåt..om ni förstår hur jag menar😂, bra blev det i.a.f👍


Det här fillerkortet vete katten om jag törs tala om hur jag fick till men jag säger det iaf😂 Jag skannade helt enkelt in ett ark med puffy hearts och fipplade lite i CS och sen hade jag ett bra PL kort👍. Streckkod's etiketten med today är en freebie från Jacquie Smith(byjacquiesmith)


Här har jag använt ett fillerkort från CTK och "Wild at Heart" collection.


Själva filler-/jounaling kortet är hemmasnickrat men washitejpen(enjoy) kommer från Scrapsalig. Fjärilarna är från en freebie ELLER CocoaVanilla..det där teflonminnet alltså😡. Den lilla genomskinliga etiketten(Trés Jolie) är faktiskt det jag klippte bort från overlayen till titelkortet👍


Det här fillerkortet är ett citat inhämtat från Pinterest, fjärilen är en stickers köpt från Wish😁👍


Det här kortet är även det hemmasnickrat av olika freebies, även den lilla stickersen är en freebie👍. Här har jag oxå använt en "barcode", återigen, det jag klippt bort från overlayen till titelkortet.


Det här kortet är från ett papper jag haft liggande hur länge som helst, så varifrån det är kommer nog förbli en gåta även för mej eftersom jag bara har några spillbitar kvar.. Etiketten är en stämpel från Prima och sen även mina dots👍


Till sist ett litet kort gjort av Camilla Bergman, hon gör så himla fina teckningar och med roliga och underfundiga meningar till💗

Sådärjah mina vänner, det var vecka 21 och såhär ser hela kalajset ut i sin helhet😁

As usual, ha det så göttit så hörs vi snart igen🤗

Pöss😘








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia