söndag 4 juli 2021

{ Studentkort }

Halloj i stugorna!

Nu när livsandarna sakta men säkert börjar smyga sej tillbaka så är det bäst att passa på att lägga upp här på bloggen👍 

Tänkte jag skulle visa ett studentkort jag gjorde till sambons brorsdotter. Det är inte nåt speciellt märkvärdigt kort, orken fanns liksom inte där för att göra ett riktigt fancy kort(det blev till när jag mådde som sämst...)..det mest fancy här är väl isf sedelfickan, dom "sockrade" blommorna😁 och det inbyggda "staffliet" för kortet att stå på👍


På framsidan har jag använt papper från Webster's Pages - Vintage Home Collection "Shenendoah", iridiserande vellum och ljusblått kopieringspapper under vellumen.
Banderollen är en embossing die och Grattis är en stämpel med tillhörande die(die cut MANIAC)👍 och dom fick lite distans med hjälp av lite craftfoam.
Bladen är även dom en die(Magnolia). Blommorna har jag gjort från mina stansar(retro flower), distressat och lagt i vatten för att skrynkla ihop och därefter försiktigt veckla ut dom och fixa blommor, jag har för mej att jag använde typ 5 eller 6 st till varje blomma. Gjorde även egna "spröt", på dom och blommorna sprinklade jag över lite glaskulor och fick till en lyckad frostad effekt👍. Några rosenknoppar, en hattnål, några mörklila pistiller och ett hjärta med texten "made with love" fick fylla ut klustret. Om du undrar över "frimärkskanten" på pappren under bilden så gjorde jag dom med hjälp av Cameon😍. Bilden ja, den är en freebie från Kenny Kiernan som jag dels färglagt med Pro Markers och dels fyllt i ett pattern(tjejens Hoodie) i CS. 

Eftersom vi tänkte ge tösen pengar så fick jag göra en sedelficka och det va definitivt inga konstigheter. Däremot HUR skulle jag sätta den🤔??? Det ser kanske lite konstigt ut att sätta den uppochner-ish men såhär åkte ju inte sedlarna ut iaf👍😁!

På baksidan har jag inte dekorerat någonting faktiskt, bara smackat dit min egen lilla digistämpel👍

Ja det var allt för idag hörrni'😘
Har precis gjort färdigt PL för vecka 21 och har skrivit ut foton för 22, 23 och 24 men när det kommer hit..ja det vete sjuttsingen😁 men nån dag blire'!

As usual, ha det så göttit så hörs vi nog snart igen😍

Pöss🤗


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia