måndag 19 juli 2021

{ PL vecka 22 }

Men hallå i stugorna👋 

Hoppas ni haft en härlig vecka med mycket bad!
Själv har jag inte tagit ett endaste dopp än..och tror jag skippar det i år oxå😁, det räcker väl med att tvaga sej en gång om året va😂 Skämt åsido så fixar jag inte att bada i sjön, visst svalkar det skönt när det är varmt men min kropp strejkar dé lux när jag badat!! Kan väl lugnt säga att värken från h-vetet tar vid när jag gjort en sån sak..i badhuset däremot funkar det något bättre👍beroende på, naturligtvis, hur varmt vattnet är.

Det ska erkännas att det inte varit det lättaste att krypa in i min "girl-den" och pysslat nu när det varit tropiskt varmt😱 men lite har jag iaf fått gjort😊 Så här kommer en kavalkad av uppslaget för vecka 22👍

Titelkortet är från HipKits Juni månadskit 2020, till det har jag använt Puffy Alpha från CTK, stickerslöv från Panduro, svart craftfoam till veckonumret(sillen fick jobba lite igen😁), Nuvo Crystal drops - Morning Dew på siffrorna och till sist mina egna enamel dots💗

På mitt 6x4 foto har jag bara låtit sillen skära ut "LIFE is beautiful" ur vitt stickerspapper från Herma

För att få till Weathershot fotot, låg jag platt på mage bland alla läskiga myror och lutade mobilen för att, iaf försöka, få fotot att se ut som en skog av gräs och maskrosor. Tycker nog jag lyckades ganska bra där😁

På kortet med min fina dagjycke Bob använde jag oxå sillen att skära ut ur vitt stickerspapper. Själva PL-kortet gjorde jag genom att använda ett kort från PL-appen och Picturesque Edition, lade på rosa färg som typ overlay och dunkade dit en overlayfreebie med veckodagar och linjer👍

Härnäst kommer ett PL-kort som inte är ett PL-kort igentligen😁, det är en freebie till mobilen från Colorful Zone (Worry Less..). Tyckte den passade så bra till Honey när han provade nya tishan från Davvan😍 och "Love You" är även det från vitt stickerspapper👍

På det här Weathershot fotot är det inga som helst bellisar, tyckte fotot fick tala för sej självt här vid halv 6 på morronen😍

Det här 6x4 kortet blev lite misslyckat men "what the heck"😁 Jag använde det ändå! Stommen till kortet är från Teresa Collins "In The Attic - Sweet Afternoon(2Peas)" och en freebieoverlay "Little Big Things". Dom få bellisar jag har med är ett urtjusigt kluster jag gjort av spillbitar, miniknapp, nuvo drops, vellum, punchar och gamla hederliga Flower Soft😂 och enamel dots. Den häftiga ampersanden har jag hittat på Google images👍

Sista kortet är en freebie jag gjort om till ett 6x4 kort, här kan du hitta det👍. Här har jag använt washitejp, enamel dots, gem från Dollar$tore, en "tag" att skriva lite journaling på och återigen bokstäver från vitt stickerspapper👍

Och hela konkarronget ser ut på detta vis

Jah, det va vecka 22 i sin helhet👍. Även en vecka jag INTE vill ha tillbaka av förklarliga skäl😠, hamnade på akuten efter att ha haft feber några dagar och hur ont i magen som helst..jättebra start på helgen eftersom det var en fredag oxå😱!
Och, nope, jag har fortfarande inte fått alla provsvar men man lever på hoppet o tar en dag i taget👍

Hoppas ni får en fin vecka mina vänner💕
As usual, ha det så göttit - Pöss🤗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia