måndag 23 augusti 2021

{ PL vecka 26 }

Hej på er!

Hoppas veckan startat bra och att ni haft en skön helg att vila upp er på👍 

För vecka 26 har jag gått "all in" och bara använt samma färg(teal) på mina PL-kort. Det kan va ganska vilsamt för ögat att göra en monokrom sida, visserligen får jag inte till det "clean and simple" men vad gör det😁

För vecka 26 har jag även där använt Design K som fotoficka(precis som vecka 25)
Till titelkortet har jag använt ett 6x4 kort jag gjort i PS och det är bara etiketten och bokstäverna/siffrorna som är teal här. Phrase-stickersen kommer från CTK och etiketten är från Dearly Dee😍 och dom små söta solbrillorna är faktiskt från en vinbox👍


***
På våra hundpromenader går vi ibland förbi en undergång där graffittimålarna får härja helt lagligt och ibland är det någon som verkligen gör nåt annorlunda än dom vanliga "tagsen" och vid dom tillfällena åker mobilen fram😁
På det här 8x4 fotot har jag gjort en stickers och skurit ut med Cameon, "biljetterna" är från ScrapGirls och heter Fruit Smoothie Tickets, den lilla "flairen" kommer från CTK och enamel dotsen är gjorda av rörpärlor👍

***
Här kommer en bild på en störtskön pålle jag fick i flödet på facebook😂

***
Det här kortet har jag gjort med hjälp av en free clipart från Google och bild från WallpaperCave, "Pastel Ombre Wallpaper" , i PS. Lite washitejp från Wish med kissar på fick försöka dölja att fotot inte var exakt utformat för att passa i "mobilfönstret"😁. Wordsticker från CTK, kattsticker från free clipart på Google och hjärta jag gjort och skurit ut med Cameon👍
Och JA, lilla Hjördis är gööör sur på sin matte😂 men har man smitit ut och varit ute i över ett dygn och då tillråga på allt legat och gömt sej i något med halvt uttorkad olja(motor/spillolja?) och ha det i HELA PÄLSEN😱, ja DÅ får man faktiskt tåla att få en dusch!!!

***
Det här kortet är exakt som det förra men här är wordstickern från en freebie på Pinterest och jag är inte kapabel att hitta den😱men jag TROR(!) den är från HG Designs och kattsilhouetten är en free clipart från Google👍

***
Veckans weathershot foto fick prydas med ett ord jag fuzzy-klippte från en varuetikett👍

***
Det här 4x4 kortet är gjort med "Pastel Ombre Wallpaper" som jag använde till androidkorten. Dekorationerna fick bli en pratbubbla jag gjort i PS och skurit ut, en enamel heart brad från en freebie, en kamera flair från PixelScrapper och en gammal epoxy stickers som var både skev och bugglig men med hjälp av värmepistolen blev den glansig o fin igen👍

***
Ett kort från Renell M.Legos(Superslyskillzmcfly på Flickr) som jag färgade i PS så det skulle bli enhetligt, mina små hjärtan och en "phrase sticker" utklippt från en Nuvo etikett😁. Dream In Colour är även silverfärgat, så det glänser sååå fint😍 I love shiiiiiny stuff😂

***
Siasta kortet nu då. Även här har jag använt Pastel Ombre Wallpaper till kortet. Dekorationer blev en wordstripe från en freebie, regnbågsfärgade fjädrar "Rainbow Gold Feathers" från Free Pretty Things for You(FPTFY), en wordart "Enjoy the Moment" från Albums to Remember, som man kunde hitta på Design House Digital, och några enamel dots👍 

***
Och uppslaget ser ut såhär i sin helhet

***
Jahopp, hoppas ni orkat med mej idag😉 Nästa gång ni kikar in hoppas jag att det är vecka 27 som poppar upp hos er👍
Men sålänge - ha det så göttit😘
Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia