fredag 19 mars 2021

{ PL vecka 10 }

Vecka 10 bjöd både på mer snö och vinter tillika en hel del vårtecken😍 Och VAD jag har längtat!! Är sååå himla trött på all värk som kommer som ett brev på posten när vädret inte håller sej i skinnet..är iof likadant den varma årstiden MEN då har jag lite lättare att stå ut😁 !!

Såhär blev iaf min PL-sida för vecka 10👍

På titelkortet har jag den här veckan försökt mej på lite kedjestygn på veckonumret, blev ju sådär ska erkännas..är ju ingen virtuos på det här med nål och tråd😂

Lite tickets från Citrus Twist, datumstämpel direkt på kortet och mina misslyckade enamel dots fick utgöra dekoration. OCH en remsa acetat(OH plast) infärgad med promarker under week👍, helt OK tycker jag😁
Sambon fyllde även år vecka 10 och tårtan jag gjorde var ju tvunget att dokumenteras😁, inte för sin skönhet, snarare för att den blev så in i hoppsans GOD!!! Tänk drömrulltårta, men istället för att göra en rulltårta använde jag bottnen som tårtbotten med smörkrämen i mitten. Glasyren på toppen är vanlig choklad/kaffeglasyr man har på kärleksmums/snoddas! Så himla gott😍
Boop blev lite ledsen när hon inte fick smaka tårtan(förklara för HENNE att choklad inte är nåt för hundar..lycka till säger jag bara😂) så hon kravlade sej upp i knät på husse och då jäklades han med henne och lyfte henne😱!! Vilken hon INTE tycker om😂, syns kanske inte på fotot men det var nog inte mer än 5 sekunder hon var uppe i famnen innan hon fick fast mark under tassarna igen😁. 
Fotot bredvid visar hennes MYCKET säregna drag när hon putar med underläppen..men hon är JÄTTEDUKTIG på det när hon inte får som hon vill😂 PRECIS som en bortskämd unge😂
Kortet är från PL-appen och Charming Edition, det är ett 6x4 kort jag bara skurit till 2 st 3x4👍
Här är en kompis på fikabesök och Betty ville absolut vara med och fika, såklart hon fick en egen stol då😁! Kortet är troligtvis från Hip Kit(?) och den rosa textremsan är Citrus Twist👍

Sen måste ju min lille charmör Bob vara med på ett hörn😍! Han är bara så urgullig när han traskar runt med sin lilla parabol(som han hade för att INTE klia i sina öron innan operationen), koret är definitivt från Hip Kit och jag har bara skurit lite runt några blad för att få fotot och kortet att liksom "smälta ihop" lite bättre👍
Sen kommer ett kort till från PL-appen men från Oh What Fun Winter Edition(ÄLSKAR den serien😍). Fotot är från den snöiga tisdagen den veckan. Jag hade varit ute med jyckarna och tittar ner från vår loftgång och ser dom här fotspåren som jag tyckte såg ut som om en person helt plötsligt delat på sej😂 det såg så komiskt ut!!
Dom små trä stjärnorna har jag beställt från Wish för ett par år sedan, dom är liiite i tjockaste laget med otroligt fina😍
Ett week in review där jag skrivit journalingen med rosa skrivmaskinsfont och datumen i bakgrunden. Det syns lite dåligt på bild men IRL ser man datumen bra👍
Sista fotor för veckan blev dom fina krokusarna vi såg på söndagsprommisen👍 här snackar vi vårkänslor😍!! Ramen är en overlay jag skrivit Spring is in the air på, man ser verkligen vad jag vill förmedla iaf😁
That's all folks! Ta hand om varandra och skydda er så gott ni kan😍
Pöss🤗


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia