fredag 12 mars 2021

{ PL vecka 8 }

Jag har faktiskt inte glömt lägga upp varken vecka 8 eller 9..däremot har orken lyst med sin frånvaro! Det var ett jäkla "omående" till att sitta i🤔. Iof beror det på väder o vind, men i alla fall😡!!
Vecka 9 är färdig men idag visar jag vecka 8👍.

Titelkortet är från ett Citrus Twist kit. Jag gillar hur färgen skiftar o kollegieblocksrutigt brukar gå hem hos mej😁.
Februari är utskuret med sillen i flowerfoam och eftersom jag är "inne i ett stim" med vellumdetaljer,  så åkte både vecka och numret med av bara farten och blev till i vellum😁
På fotot under titelkortet,  har jag skrivit direkt på fotot i CS. Jag blev inspirerad av pambaldwin på IG👍. På kortet till höger använde jag mej av en skärfil till ram, men istället för att skära ut så använde jag den som "stämpel" och fyllde med guld(ish) färg.
Den här veckan hade jag inte så många foton, så för att fylla ut gjorde jag ett 6x8 foto och fejkade weathershot stämpeln😁
Det lilla hjärtat är från början ett vanligt vitt satinhjärta som jag färgat med Promarker👍
Eftersom jag inte har en jätte uppsättning med stämplar så får jag göra egna digitala och det funkar galant😁
Här har jag gjort min egen stämpel med en fri clip-art och font "I 🧡 Pizza"
På TODAY-kortet sitter en modifierad Nuvo etikett, kanske inte det vackraste men innebörden är vad som räknas😁
Gör man som det står så är journaling för veckan där under👍. Kortet med TODAY sitter utanpå fickan och är bara fastsatt med washi på baksidan av journalingkortet. 
Till sist en liten stilstudie på Betty och hennes "sängslapparstil"😂. Kortet har jag för mej är ett Citrus Twist men det kan även vara ett Hip Kit🤔..det där minnet🙄
Och återigen har jag fixat till en egen digi-stamp😊👍

Sådärja, nu ska jag bara fota vecka 9 och lägga upp, men det får bli när ork infinner sej👍. Har ju även mitt #10on10scrapbooking på G😊.

As usual, ha det så göttit😘!
Pöss🤗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia