torsdag 25 mars 2021

{ PL vecka 11 }

 För vecka 11 har jag försökt att bara använda kort från PL-appen, "Charming Edition" och "Watercolor Journal". Det gick över förväntan!! Yeyy mej😂


För texten week på titelkortet testade jag att laminera ett svart slätt cardstock och sedan skära ut med sillen, easy peasy👍 - nu har jag hittat ännu fler användningsområden för min laminator, att det även gick att skära ut med sillen är ju bara det ett plus😍!!!
En hemmagjord tag fick vara grunden för veckonumret och datumen stämplades med rosa-ish stämpeldyna(Nuvo Hybrid - Lotus Flower) på etikett från Dearly Dee. Några blomstickers, lite stickles(Black Diamond), band och gem så kändes den skapligt klar👍 


På kortet (på en sömnig Betty) gjorde jag ett kluster av en bit rips(lr vad det nu heter😂), en oval etikett från Heidi Swapp (true to my faith???), en gammal pusselbit(!), mini knapp, text sticker och några hjärtan. Pusselbiten fick jag häfta fast så den verkligen skulle sitta kvar, på baksidan av klustret satte jag en bit craftfoam för att få lite höjd på det hele👍
Stickersen med Daily Photo är inspirerad från Ali Edwards och hennes "Diamonds Are Forever"-stamps. Dom gjorde jag i Studio programmet till Sillen👍.


Sen var jag tvungen att klura lite eftersom jag ville ha ett foto att lyfta på för att se fotot under.. "Problemet" avlöstes med hjälp av tejp, washi(typish) tejp och en KLÄDetikett(den runda lilla grunkan med ett L i silver)😁 Det fungerar alldeles perfekt!!
Återigen en Ali Edwards inspirerad sticker med Proof, clearstamps från Citrus Twist "True Stories" och så var det kortet klart👍. På kortet med min diskande Honey har jag använt text stickers från Hip Kit. Hjärta, stjärnor och vimpeln är från olika digitala kit och hittar jag vem som är skapare av dessa ska jag lägga in länken!
Såhär blev mitt lilla "flip foto"


Kompisen hade varit i stora staden Linköping, och eftersom hon vet om min förkärlek till nagellack så fick jag en present av henne från Cubus😍 Sånt är ju klart att man MÅSTE dokumentera👍!!
Kortet med min tröttkeps Bengtsson fick ett kluster och en bit washi som dekoration. Klustret består av en bit servett, vellum, glittrigt presentpapper, bokstavsstickers från Citrus Twist, trextremsa, en halv octagon och liten remsa "backingpaper" från några clearstamps👍


Härnäst fick nya lurarna till mobilen och det påbörjade kortet till "svärsonen" komma på pränt😁. På det kortet har jag skurit i överdelen på kortet för att kunna sticka in fotot under, så det ser ut som om jag målat en rosa "slabb" upptill👍. Jag lyckades även att knöka in en text sticker under slabb-flärpen och för att fästa ihop det hela kom text stickersen från Hip Kit till hjälp och ett litet puffyheart👍
Eftersom jag använt PL-ficka, design A, så är ju inte dom nedersta fickorna i 3x4" utan 6x4"... På sista korten var det inga som helst bekymmer eftersom jag skrev ut dom direkt från PL-appen. Men korten med pyssel OCH en fint sittande Betty blev dels tejpade på baksidan OCH ihopsatta med en stickers👍 Vad är det man säger..att nöden är uppfinningarnas moder😁? Ajah, På Betty kortet har jag även där gjort en Ali Edwards inspirerad sticker - This One.


Sist, men inte minst, har vi Week in Review

Jaa, det var vecka 11 och jag är redan i farten och planerar för vecka 12😂! Men innan dess är det faktiskt dax att lägga upp från mitt TN-album!

Men till dess får ni ha det så göttit mina vänner💓 
Pöss🤗







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia