lördag 10 september 2022

{ PL//vecka 33 -2022 }

 Hej på er mina vänner👋

Jag hoppas ni har en härlig helg och slipper ligga nerbäddade och hosta lungorna ur er😱(har en här hemma som gör just det...). Själv lyckades jag hitta lite luftrörskatarr som låg och skräpade i ett hörn, men flyttstäda sonens lägenhet MÅSTE göras trots det. Tur man har fina vänner som orkar och kan ställa upp😍

Spelat in en video har jag lyckats med iaf👍 men prat blev det inget av, sir Väs den II - det är JAG det😂. Däremot blev det en massa text, det va inte det lättaste att få in all text på rätt ställe när det blev så mycket, men jag tror det blev ganska skapligt iaf👍
Känner du för att kolla videon kommer länken här:

Och för dej som vill ha bilder..Varsågod💜

Till titelkortet gjorde jag ett kort i PS. Den lilla "bookplaten" kommer från Eli Sahins kit "Cast a Spell". Den randiga etiketten är gjord i PS, pennorna kommer från Citrus Twist kit "Cravings Ephemera Elements", även Foam Alpha stickers kommer från CTK och dom härliga nuffrorna kommer från Studio Calico och heter "Acetate Numbers"(verkar tyvärr inte finnas längre dock)


***
På mitt 6x4 foto har jag använt 2 digi-stamps, geo taggen från Staci Brunner och hennes kit "Wander" och WA kommer från Digital Scrapbook Ingredients kit "Wanderlust" och slutligen en flair jag gjort i PS med hjälp av min Wacom platta👍

***
Här kommer ett 3x4 kort från Studio Calicos NSD freebie från 2013 tillsammans med ett WA från ett gammalt Citrus Twist kit jag inte kommer ihåg namnet på🤔

***
Det första kortet här kommer från Eva Kiplers set "Friday Afternoon" och är igentligen ett 12x12 papper jag helt enkelt bara förminskat till ett 3x4 kort och flairen med "this" på är gjord i PS på Wacom plattan. Kort nr 2 har jag snickrat ihop i PS och digi-stämpeln är faktiskt en freebie cut fil från Anastasia på The Hungryjpeg

***
Det här 6x4 kortet har jag snickrat ihop i PS och här ville jag även ha med journalingen för veckan, så det fick bli att skriva ut texten och sedan klippa den i remsor👍, det blev en "win-win" för på så sätt fick jag ju plats!
Wordstripsen är från Just Jamie's kit "Bad Day Strips" och den härliga fjädern kommer från F.P.T.F.Y och heter "Rainbow Gold Feathers", jag har bara foilat med mina foil pens på den💜

***
Sista kortet har jag gjort med hjälp av en template från Marisa Lerin's kit "Watercolor kit #4" och ett papper (Watercolor Fantasy Rainbow Ombre Paper) från Jessica Dunn's kit "Raindrops & Rainbows".
Barcode tagen och den röda etiketten kommer från Kristin Aagard Designs och hennes kit "Kisses". Etiketten med "Remember This" kommer från ett gammal album kit från Scrapbook klubben, jag har bara scannat etiketten så jag kan skriva ut den i den storlek jag vill ha👍

***
Sist ut är själva uppslaget. Jag blev riktigt nöjd med resultatet.

***
Det var allt för idag från mej hörrni. Hoppas ni får en fortsatt bra helg😘
Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia