torsdag 15 september 2022

{ PL//Vecka 34//2022 }

Men hallå jah👋 

Hoppas allt är i sin ordning med er och att ni lyckats smita undan dom otäcka små bacillerna med förkylning som duggar tätt nu efter skolstart!
Själv lyckades jag med konststycket att snällt plocka på mej en förkylningsbacill(den frågade så snällt😁) men resultatet blev en herrans jobbig luftrörskatarr😱..dras fortfarande med den faktiskt😡 MYCKET irriterande!!

Nog med elände nu va😘
Vecka 34 är klar och den här veckan fick jag den briljanta idén att plocka fram Foil Quill pennorna för att "gulda" till veckonumret..blev väl inte riktigt som jag tänk, fick ta fram en guldpenna och avsluta med😂 Nåja, nuffrorna blev i guld i.a.f!!

Först kommer länken till videon för dej som vill ha lite rörlig och visuell kontakt😘


Och nu en liten kavalkad med foton 👍

Till mitt titelkort använde jag en freebie från Cocoa Daisy's "Sept 2020 free printable"(som inte är så mycket freebie längre🤔), en härligt ljusrosa label från Dearly Dee, guld foil från WRM tillsammans med Foil Quill pennan, guld vinyl och egenhändigt utskurna "Thickers" från Cameon.

***
På det här, ganska dåligt tagna fotot, av bilrutan med ösregn(!!!) på dängde jag dit en digi-stamp från Pixel Scrapper, ett så intetsägande ord som just "Idag" kan ju användas och tolkas precis som man vill👍

***
Det första fotot, på den ilskna lilla tanten, tog jag från ett inlägg min käre bror delade på Facebook, faktum är att jag joppas innerligt han har rätt😂!!
På foto nr 2(som var ett försök att fota Karlavagnen) fick jag använda mej av en gelpen i vitt för att göra små stjärnor..bara så man skulle se vad hundan jag hade fotat😂. Journalingkortet är gjort i Photoshop, stickersen med "YAY" är från en sticker-book från Simple Stories och den lilla "runda" skapelsen har jag slängt ihop i PS med min Wacom platta👍

***
Första 3x4 kortet är från Hip Kit, nångång under 2020🤔. För att få fotot där jag ville fick jag vara lite mordisk och ta fram skalpellen och skära lite. Kort nr 2 har jag snickrat ihop i PS och de bägge stickersen är från Simple Stories sticker-book "Going Places"

***
Första kortet är även det ett hemmabygge, däremot kommer flairen från Citrus Twist's freebie "National Scrapbook Day 2018". Kort nr 2 är 2 olika kort jag slog samman i PS👍

***
Sista kortet är från Hip Kit i Augusti 2020 och här har jag skurit ut så jag kunde sticka in fotona under blommor och text👍. Den lille bilen är från stickershäftet(Simple Stories Going Places)

***
Och tillsist har vi hela sidan

***
Ja det va nog allt för idag mina vänner!
Hoppas vi höres snart igen😘
Pöss🤗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia