måndag 8 februari 2021

{ Highlights - Januari 2021 }

 Mitt lilla album där jag tänkt ha med höjdpunkterna för varje månad är i, ett för mej iaf, udda(?) format..nämligen 3x8". Alltid kul att prova på något annat👍. Själva pärmen är från ett gammalt adressregister så det enda jag gjort med det är igentligen lite text i vinyl som dekoration. Själva plastfickorna inuti är vanliga A4 plastfickor jag fixat till men min fuse tool, det blir exakt 3 st 3x8" fickor på en A4 ficka👍! Inte mycket som går till spillo där inte😁

Det här är den enkla framsidan:

Metallic guld och vit matt vinyl satt som en smäck här😁
Highlights är i en font jag faktiskt gjort själv efter att ha sett Ali Edwards helt underbart läckra stämpelset med en font som såg ut precis(?) såhär!! Jag hade redan en font installerad i datorn som såg ut som denna men utan alla "svansar"(heter väl igentligen swashes😂), så det var bara att skrida till verket och fixa lite svansar från andra fonter i silhouette studio och resultatet blev denna font😍! Älskar den👍

Om vi öppnar pärmen är det här första sidan

MED divider för Januari. Jag gjorde alla dividers i OH-plast och dom är inte svåra att göra själv men just dessa är en studio freebie från Dearly Dee💟.

På första kortet, som jag gjorde i CS, bidde det lite fel😇 och det upptäckte jag inte förräm jag hade skrivit ut kortet..jag hade alltså skrivit 2010!!! istället för 2021😱 hur i hela friden kan man va så blind att man inte ser en sån sak?? Tur då att jag har en liten bra datumstämpel så det va ju ganska lätt fixat😁(men i alla fall..så himla knasigt alltså).

Inte något speciellt med det här kortet:


men tyckte att stickerstexten med Dreaming Big passade bra in på känslan jag hade för min nya mobil😍

På första fotot på det här uppslaget har jag använt vit matt vinyl på texten moments👍 det blir lite annan struktur över fotot, inte bara helt platt..

Att jag fick en ny dator har väl inte undgått någon vid det här laget😂, inte heller att jag fick en skärm till att ha en massa fönster öppna i! Jag tekniknörd?? Fattar jag inte alls vad du pratar om😁! Jag är oftast komplett imbecill när det gäller teknik men ibland chockar jag mej själv faktiskt..dom dagar jag inte har så ont alltså och dom dagarna är få på ett år så inte konstigt att jag chockar mej själv👍😂


På det här kortet, där min nya skärm(den med YT på..), min gamla arbetshäst OCH min älskade ritplatta syns passade stickerstexten Virtual Happy Hour göör bra👍 mest för att jag kollade på dotterns YT-vlogg när hon var med Doris och David😍 Jag blir alltid så himla glad av att titta på hennes vloggar eller att bara höra hennes röst när hon spelar och då sitter jag oftast och pysslar(vaaaa😱 inte pysslar väl jag😂). Saknar iof ALLA mina ungar men Kim är den enda av dom jag kan höra och se varje dag👍


Till sist ett foto på den snöigaste dan det här året..än sålänge iaf😁
Det är ju gudomligt vackert med ett sånt här snöfall, jag tycker lite synd om dom som måste sitta och fara antingen i bil, lastbil/buss lr "snösvängen"..DET är inget kul!! Sen att min jäkla kropp avskyr minsta lilla förändring i värme/kyla kan bara inte förstöra känslan när snön bara vräker ner😍 Det är ju inget jag kan göra nåt åt..

Sista kortet är från PL-appen och det är så kul att det går att använda dom även irl👍

Det här kortet skrev jag ut innan jag hade lärt mej inställningarna i min skrivare..jaa o det vart ju som det vart😡 tur man har tillgång till papper och washitejp👍😂

Det blev ett långt inlägg idag mina vänner! Hoppas ni inte somnade halvvägs igenom😁

As usual, ha det så göttit!
Pöss🤗








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia