torsdag 18 februari 2021

{ PL vecka 5 }

 Jag lovade ju för några dagar sen att i morgon DÅ ska jag blogga om vecka 5...tyvärr sa både kropp, skalle och ork ifrån men IDAG ska det bli av😁!

Det blev ett dubbeluppslag den här gången oxå, lite förvånad över mej själv där faktiskt👍

På titelkortet lyckades jag texta både week och FIVE! Och det TROTS att mina händer inte va direkt samarbetsvilliga.. Själva kortet har jag för mej är en freebie🤔, inte helt säker dock, det kan även vara som så att jag sett förlagan någonstans och bestämde att jag helt enkelt gör mina egna👍 vilket ju inte är ovanligt😂
Ett litet puffy heart, min datumstämpel och några strasstenar och det fick vara klart så👍


Nästa kort är ett collage på jyckenbergarna, vi kan kalla det en stilstudie på Betty och polarn Bob😁
Nästa då? Ja där har jag skrivit ut ett journalingkort från PL-appen och det här kortet ingår i Gold Foil Value Kit. Carpe the hell out of this diem är en freebie och jag är bra förtjust i just det här kortet😁. Som dekoration är det bara tre små strasstenar och TJOFF så var det klart!

Hmm, ursäkta den suddiga bilden men originalet är nära nog knivskarpt😁, min kropp däremot är inte direkt knivskarp när man ska till att göra något med precision😂

Förra veckan gjorde jag ju en shakerficka och eftersom jag ville ha den även den här veckan så lät jag den helt enkelt vara utan att ha någon bakgrund i, win win på den!
Fotot på Honey när han är påväg att åka till jobbet en kväll blev bara så härligt😂, mitt "overlaykort" med clic passade som handen i handsken här😂

"Today I am" kortet är även det en freebie(jag ÄLSKAR freebies😍😁) och till fotot med knop(?)-hastighetsskylten fick jag användning av mina overlays jag gjorde av overheadfilm för ett tag sen👍.
Tänk vad mycket roliga saker man kan göra själv av pryttlar som annars bara ligger och "skräpar"😂

Haha, såg just att en fnattekatt hade lyckats slinka med mellan fotot och overlayen😹. Kanske inte så konstigt iom att han brukar ligga i mitt knä när jag sitter o pysslar.

Nästa kort är återigen en freebie, nåt måste man ha att fylla ut med ibland😁


Lördagen den 6e fixade jag till en LCHF-middag och bjöd Honey, min svägerska, min bror, deras yngste son och en vän på. Det blev riktigt lyckat! Det va nog ingen som varken rynkade på näsan eller blev kräksjuk så DET måste ha varit ett gott tecken😂! Men gissa om jag blev sur på mej själv dagen därpå, när jag upptäckte att jag helt glömt bort att fota maten😱😱😱...tur att dom andra hade lite sinnesnärvaro! Håhåjaja, det där med att va kroniskt utbränd och BLI stressad över något man sett fram mot, ja det är ingen hit kan jag säga.. Just det, kortet med "All I Need" är oxå en freebie men som vanligt så hittar jag inte VEM den kommer från😡 Alltså jag MÅSTE få ett system med alla mina freebies, såhär kan jag ju inte hålla på😱!!!


Däremot hann jag med att fota min bountykaka(lchf naturligtvis😁) INNAN jag åt upp hela😂!
"Tell your Story"-kortet är ett journalingkort från CitrusTwist som jag modifierat en liiiiten aning för att det skulle passa mej😁

Näst sista kortet är på lilla Betty när hon "punktmarkerar" sin lillematte för att hon inte får tillräckligt mycket uppmärksamhet😂


Till sist ytterligare ett kort från PL-appen och "Charming Edition" samt ett återkommande tema med appen Weathershot👍

Se där ja! Det blev ett långt inlägg idag hörrni. Hoppas ni orkat med all min rappakalja😁

As usual, ha det så göttit 😘
Pöss🤗










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia