onsdag 3 februari 2021

{ PL vecka 4 }

 Den här veckan blev det ett dubbelt uppslag. DET händer inte ofta😂 så håll till godo😉.

Vi börjar med vänster sida:

Titelkortet har jag snickrat ihop i CS5, himla kul att försöka lära sig nåt nytt👍!
till "wk" använde jag mej faktiskt av ett gammalt alpha från Heidi Swapp, chipboard letters lowercase raw tror jag dom heter..hur som helst så är det stora rundlar med bokstäver i och dom här bokstäverna använder jag som mallar eftersom det bara finns en av varje...
Veckonumret är oxå ett chipboard alpha jag mestadels använder som mall, lägger bokstaven/siffran på baksidan av det papper jag vill använda, ritar kontur och sen blir det lite fussy cut som slutar med att jag OFTAST har det jag vill ha..annars är det ju bara att börja om😁! Varför jag inte skär ut med sillen? Ska jag bara ha EN bokstav/siffra ja då känns det liksom lite onödigt😁.
Vi rullar på:


Har för mej att jag berättat om det som ABSOLUT INTE får hända(i min värld alltså..), att min mobilkamera helt plötsligt bara slutade fungera😱😱😱!!!
Alltså förstå min panik!! Det gick att ta bilder förvisso men det gick absolut inte att se vad det föreställde..ingen skärpa what so ever!! Det slutade med att jag gick och beställde en Samsung S21 Ultra!! Ja, klart sambon oxå skulle ha ny telefon så han fick oxå en S21, dock ingen Ultra eftersom han inte tyckte det va nödvändigt😉. Just det, det va ju dit jag skulle komma med det här, lådorna på kortet är alltså våra nya telefoner😍! Och nej, jag öppnade ingen låda förrän han va hemma👍!

Visst var det både härligt och rent ut sagt FÖR JÄKLIGT när det kom så mycket snö! JAG älskar snö, det gör jag verkligen meeen. inte min kropp... Såå, jag hade tok ont dagarna innan och kunde inte fatta varför eftersom det ju inte va speciellt kallt eller så men när det började snöa på kvällen DÅ gick det upp en 60 wattare även för en blondin som mej! Ahh ja..vad är väl en bal på slottet😁 vackert är det iaf👍. Filler kortet är från appen Project Life som jag helt enkelt skrev ut, hittade en "ram" och dängde dit och några blingstenar😍!! It's shiny, I have to kill it😹!


lite bilder under dagen när det kom så mycket snö😍, på kortet bredvid(som jag glömde fota😡) står det "glisten glitter glow" vilket var väääldigt passande...även om julen är passe😁.


nu när jag har tagit tag i mitt ätande igen så tycker jag det är kul att dokumentera vad jag äter från dag till dag, förändringarna är inte stora men det är ju även dom små stegen som räknas och idag äter jag inte bröd, godis, läsk(vilket jag nästan aldrig dricker iof..), ris, pasta, potatis ja you name it!! Och det känns oförskämt bra! Så då måste det naturligtvis in i albumet😊.


nästa kort är lite lamt men jag hade en "flair"(en digi) i mina gömmor som jag hade skrivit ut och sen skickat genom sillen och gjort ett s.k kisscut. Det är när du skriver och skär ut stickers i stickerspapper och inte skär helt igenom, skyddet till stickerspappret är fortfarande helt mao👍 himla smidigt när man kom på det!! Kolla in mina små hjärtan då, dom är från samma ark som flairen och att jag tog just den här färgen berodde på...just färgen😂, jamen kolla! Samma som kortet ju👍, inte va det kanske det snyggaste alternativet men definitivt det  kreativaste😂.

Då kommer höger sida nu då:



Mitt nya album jag snickrade ihop en kväll till #10on10scrapbooking bara måste ju va med!


Likaså dom foton jag tog med min nya mobil😍. Jag är störtförälskad i den!! Jäklar vilka bilder😱! Kolla in månen jag fotade första kvällen med mobilen, med 100x zoom!!

Helt fantastiskt! Till saken hör ju att det va ganska disigt samtidigt som det snöade lite och TROTS att jag skakar väldeliga och har en jycke som drar samtidigt så blev det ett foto som är riktigt bra!
Passade oxå på att göra en shakerpocket👍, jaa, joo den blev väl inte helt lyckad men det är iaf en shakerpocket😁.


Honey va uppe hos sina "parenteser" och skottade snö en eftermiddag och då fick jag bilden med deras utebelysning med mössa😂, den va ju bara för kul så den va tvunget att ha med👍!


Review-kortet är oxå nåt jag snickrat ihop i CS5. Tillsammans med ett annat 3x4" kort så blev det ett ganska bra 6x4" journaling kort👍, win win på den!


sista bilden för vecka 4 är en prommis med sötnöten Boop utmed kanalen, det var så himla fint! Betty blev dock lite konfunderad på änderna🤔, ville dom attackera henne och oss eller vad var det frågan om...haha, hon är störtskön den jycken😍!

Nämensåatteh..det va vecka 4 det! Nu ska jag ta itu med "highlights of the month"-albumet👍.

Ha det så göttit mina vänner så hörs vi snart igen😍

Pöss🤗


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia