tisdag 7 september 2021

{ PL vecka 28 }

Hej igen scrappyfriends😍 

Jag hoppas ni haft en skön helg! Själv har jag gjort minsta möjliga på längsta möjliga tid😁 Mycket beroende på att sambon jobbade natt i slutet på veckan och att han började med natt igår igen👍 och ni som känner mej vet ju att när sambon jobbar natt, ja då "jobbar" jag oxå natt😁

Men skämt åsido så har jag suttit vid datorn och försökt reda upp mitt kaos!! Alltså, herregud att en människa kan röra till det så himla dant för sej😱helt ärligt, jag blir rädd för mej själv!! Det är som så att jag hade minutiös kontroll på allt mitt digitala scrap och allt låg i rätt mappar o.s.v...MEN, så fick jag en liten TIA och efter det är det som om det blev total kaos i skallen🤔för helt plötsligt har jag mappar där ALLT(och då menar jag ALLT) ligger huller om buller och inte ett spår av VEM som är designer😱!! Vad tusan hjälper det att se att en fil heter te.x "vdc_sha_SSemb_WAlove.jpg"??? SSemb och WAlove kan jag förstå men det andra då??? Såå, jag har suttit och letat som en blå liten smurf efter alla dessa förkortningar, en del hittas och dom jag absolut INTE hittar får helt enkelt hamna i en mapp under diverse! Jag kan inte sitta i 3 timmar och leta efter 1(!) designer, jag tappar orken då!

Pust, för att återgå till nåt roligare så ska jag dänga till med vecka 28👍 som faktiskt va klar redan i början av förra veckan men i.o.m att jag började "organisationen" så har den fått ligga o samla damm några dar😁

Titelkortet är från CTK och som "bellisar" har jag använt ett papper från KI Memories "Love Elsie - Claire Powder Puff" och skurit ut 28 för att även använda en pigmant liner(0,05mm) att göra små stygn med, vit craftfoam till wk(gjorde misstaget och färgade med en lilametallic överstrykningspenna...), ett cork sheet jag dels klippt ut + från och även stansat ut små ❤ från


 och tillsist har jag "ghost"-stämplat med min datumstämpel👍

***
Journalingkortet är från CTK och jag har använt min lille skalpell och skurit ut delar av blommorna så jag kunde sticka in fotot under👍, några löv från CTK tyckte jag passade ganska bra där😁
På 3x4 fotot har jag använt en "nummerlapp" från 2Peas - "ARichard -Fall Carnival freebie" och en liten blomma

***
3x4 journaling kort från CTK, tag från Vicky Boutin - "Color Study Cardstock stickers" och återigen en liten blomma💕

***
Nu kommer ett journaling kort från Miss Tiina och hennes "Good Life Journal Cards" och till det har jag använt en cutout ephemera från CTK👍

***
Ytterligare ett kort från Miss Tiina och samma freebie👍. Den braiga flairen kommer från Sweet Shoppe och Digilicious Snaparazzi kit som VAR en freebie för inte så länge sen(lr, det kanske var ett tag sen🤔)👍

***
 Här kommer ett journaling kort jag inte vet varifrån jag fått😱(ovanligt😂). Jag har det tydligen BARA som .studio fil🤔 och jag undrar verkligen varför?? Ajah, vet nån var det kommer ifrån så hojta gärna till👍
Bellisarna däremot, dom har jag koll på😂, text stickersen är från CTK och hjärtana har jag stansat ut ur ett cork-sheet👍

***
Vi hivade vårt stora parasoll nu i sommar och ville ha nåt annat som lite solskydd, så vi införskaffade ett solsegel👍. Men för att få det där vi ville fick vi ju bygga lite på balkongen och det fick ju bli ett litet collage😍 Dom små kryssen/korsen är klippta ur cork sheet och memories har jag gjort i Studio(för Silhouette), färglagt med gradient och skurit ut👍

***
Det här journaling kortet är från HipKit och igentligen är det en liten regnbåge bakom fotot men jag ville ha kvar den, så jag klippte ut den😁 Det är en sån liten bellis som kan va "bra-att-ha"😎. Text sticker från CTK, nummerlapp från 2Peas och ARichards Fall Carnival, liten blomma och stansade korkhjärtan

***
Dom bägge sista korten är från My Renvironment och hennes Journalcards 2. På det första kortet har jag gjort en "shakerficka" typ😁med en gammal overlay från My Minds Eye och deras Serene "Dream" Frame. Och eftersom det blev för tjockt för min fuse tool så fick jag sy istället, funkade ju det med😁. Fyllde med lite rosa paljetter från Panduro.

***
Vi tar en liten närbild oxå på overlayen, jag tycker mönstret är så fint💜

***
Jamen se där, vecka 28 kirrad o klar!

***
Ha det så bra nu till nästa gång mina vänner😍
Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia