lördag 25 september 2021

{ PL vecka 31 }

Hej mina vänner!

Nu har turen kommit till vecka 31, jag är fortfarande efter men knappar in så smått👍 

Den här veckan har jag återigen hållt mej till Charming edition från PL-appen, har ju faktiskt upptäckt att det ju är lite smidigare att hålla sej till ett "kit" än att göra som jag brukar göra...blanda friskt😁
På titelkortet har jag ett kluster gjort av spillbitar, en pärlemoknapp, Nuvo drops, washi och "löv". Dom där löven, dom är lite halft missbildade och har definitivt ingen lövfärg men det SKA va löv jag klippt ut, lr det va i.a.f vad jag försökte få det att efterlikna😂. Cameon har fått jobba med flowerfoamen och craftfoamen till bokstäver och siffror. En pappersremsa till datumstämpeln och egna enamel dots så kände jag mej lite nöjd👍


*
På mitt 6x4 foto har jag bara använt en overlay från Overlays value kit från PL-appen

*
Leasingsonen kämpade på och skulle ta körkort i somras, så naturligtvis var jag tvungen att knäppa ett kort när vi skulle till Go' Glass i Hjortkvarn👍 Hittade en overlay från Glitter edition som igentligen är ett 6x4 men i.o.m att jag redigerade i PS så funkar det att använda "fel" storlek😁. Jag använde lite Stickles "Black Diamond" för att (i.a.f FÖRSÖKA) få texten att poppa ut lite mer...lyckades väl inte riktigt där😂 Har även använt en puffy/foam sticker från HipKit.
*

Här var kortet i sej en dekoration men för att förstärka att det är glass det handlar om så har jag även använt en puffy sticker från CTK och Maggie Holms.

*

Det blev även en resa till Örebro för att hälsa på kidsen som bor där😍 och jag älskar deras mysiga Espresso House, så naturligtvis släpade jag med mej sambon dit😁. På det här kortet har jag använt en phrase sticker och ett puffy heart från CTK


*

På det här fotot med dottern och jycken har jag, dels använt en overlay från appen(det är igentligen en cirkel med pil men pildelarna har jag suddat bort😁) och dels har jag gjort en egen och skurit ut med Cameon ur vellum👍


*

Yngste sonen bor i.o.f inte kvar i Örebro, men han har inte långt dit, och det är ett definitivt MÅSTE att få träffa honom(man är ju trots allt mamma😁). Han hade även skaffat en ny fin bil, så det är oxå ett måste som behöver dokumenteras👍! Enda bellisarna här är dom egna enamel dotsen.


*

En mysig kväll med bästa kompisen kan man bara inte missa att föreviga! Chipboard stickern är från HipKit.


*

Efter regn kommer solsken som bekant👍 och sitter man bredvid så funkar det ju bra att fota det som faller en in😁 Här är vi på hemväg, efter en väääldigt regnig tripp, då är det helt enkelt underbart att se att man faktiskt äntligen är hemma! Bellisar här är en chipboard sticker från HipKit och egna enamel dots😊


*

En kväll när vi var ute på en kvällsrunda med jycken i Örebro fick vi se en upplyst julgran😱!! Christmas in July har jag hört talas om och likaså att man räknar ner till nästa julafton..men jag tror inte jag faktiskt sett en upplyst julgran mitt i sommaren😂 Ajah, kul va det i.a.f! En overlay från PL-appen, en phrase sticker från Simple Stories och en smiley från Panduro och det va det hele👍


*

Och sidan i sin helhet:


*

Det va allt den här gången hörrni. Hoppas ni får en skön helg och som vanligt, ha det så göttit mina vänner🤗

Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia