söndag 12 september 2021

{ PL vecka 29 }

Hej scrappyfriends😁

En regnig helg som den här så kan man ju lika gärna sitta vid datorn och blogga, eller hur😁!
Så jag tänkte visa vecka 27 för er👍

För den här veckan har jag använt ett kit från Paddy Wolf och hennes "Blue Skies & Lemonade" freebie, den är så fräsch med sina gula färger och skurna citroner(?)! Hon har iof inga journalingkort i sin freebie så dom får man kirra själv av dom härliga pappren👍😁.

Till titelkortets "wk" har jag använt Jejja44's alpha från IDSD2014(International Digital Scrapbook Day) minikit och skurit ut med Cameon. Till veckonumret har jag använt hennes Rustic Charm Alpha2 (från Pixel Scrappers Blogtrain från januari 2015) och skurit ut även det med Cameon. En pil-tag från Paddy Wolf's "Love knows No Borders", som blev bara en tag😁 och lite washi från både GeKå's och WISH👍
OCH ett litet hjärta jag stansat ut från ett coorksheet.


***
Till mitt 6x4 foto har jag använd samma washi som till titelkortet och en cutout från Paddy Wolf's Blue Skies & Lemonade

***
Mitt weathershot foto har inte fått några som helst dekorationer men jag visar det ändå😁

***
Här har jag använt några hjärtan från Jejja44's freebie "For the love" och en kamerastämpel köpt på WISH en gång👍

***
När en vän och granne flyttade för ett tag sen, så fick jag en ljuslykta😍 Jag tyckte iof den va fin som den va, men eftersom jag är svag för glitter och bling, så kliade det så pass i fingrarna att få "modifiera" så jag va ju bara tvungen att blinga till den😂! Den lilla halvcirkeln är klippt från en klädetikett👍

***
På det här 3x4 fotot har jag använt en cirkel jag punchat ut från ett "craftsheet"(sorry, men kommer inte på det svenska ordet just nu😱). Nu har jag även hittat den som gjort mina phrasestickers😄, gissa om jag är glad!! Så förutom min lilla cirkel så har jag även använt en phrasesticker från Lorelei Lee👍(jo jag VET att jag kan göra likadana själv😎)

***
Den här sommaren har månen verkligen visat sej från sin finaste sida och jag ÄLSKAR "himlafenomen" så naturligtvis fotas det😂
Här är ett galet misslyckat foto..lr tjaa, det va rätt ok men så tog ju bläcket i skrivaren slut o helt plötsligt va det inte så ok längre🤔. Ajah, det fick vara såhär(efter 5 misslyckade försök att få det rätt utskrivet..)!!
Tag från Vicki Boutin, egen stjärna från cameon och blomclip från ScrapGirls och Refresh2 freebie, som tyvärr inte finns kvar😢

***
Här har jag förutom washi från WISH även använt en träram från ScrapSalig och en urgöllig undulat från clipart-library👍

***
Det här journalingkortet kommer från J. Conlon and Sons digiscrap freebie "Secretly A Mermaid"

***
Sist ut är ett försök till selfie😂, gick ju sådär som vanligt!
Kamerastämpel från WISH, citronbrad från Paddy Wolf's Blue Skies & Lemonade kit och en blomma från SweetShoppe och Redivy's Born To Sparkle kit

***
Och helheten👍

***
Innan jag avslutar idag tänkte jag faktiskt rekommendera ett besök hos ScrapSalig, hon har nämligen även en secondhand avdelning med en massa smått och gott😍 Här snackar vi mycket pyssel till liten peng, vilket passar en sjukpensionär som mej som handen i handsken👍

Ja det va allt för idag mina vänner. Det va kul att ni tittade förbi😘
Pöss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia