onsdag 19 maj 2021

{ PL vecka 18 }

Hejsan svejsan😀 

Hoppas ni haft en bra helg och att även veckan börjat bra!
Själv har jag mest pysslat, orken har varit minimal för nåt annat förutom att ta jyckarna på nån liten prommis👍.

Vecka 18 var ganska tom på foton..men det grejade till sej mot slutet av veckan😁

Titelkortet är från Traci Reed's "Here comes the sun", ja alla PL-korten är från det kitet faktiskt med undantag för citat-kortet.
På titelkortet har min Cameo fått skära ut månad, vecka och nr ur 2 mm's craftfoam..lite rundare former är lättast att skära ut medan kantiga former oftast blir som "hej kom o hjälp mej", DET syns på week!
Fick användning för min nya secondhand-die inköpt från Scrapsalig👍, etikett från Dearly Dee och min datumstämpel från Wish

Det här fotot hade jag riktiga bekymmer med. Först blev det en massa ränder på utskriften..visade sej att bläcket var slut gahhh😖, på nästa blev utskriften grå/gul MED konstig rand på vänster sida😱på 3e försöket såg fotot fortfarande "dassigt" ut🤔, in i skrivarinställningarna o fippla lite och TA DAAA! På 4e försöket blev det en acceptabel utskrift😁
Jag kände att jag var tvungen att behålla alla utskrifterna som referens för framtiden, dom fick var sin liten "tab" och fick va med bakom det bradiga fotot😁
Jag har stämplat direkt på fotot med Prima's set "All about me" och använt en freebie i form av puffyheart och Glossy Accent på dom👍
och dom små hjärtana😍

Det (nästintill) obligatoriska Weathershot fotot är fotat med 100x zoom!!
DET kan man inte tro😱

Min Cameo fick verkligen visa framfötterna till det här uppslaget genom att även skära ut ramar till alla 2,5" foton! På det här fotot med "Prins Charming" kommer den första ramen, en wordsticker(freebie) och dom originella blommorna jag gjort i Cameon's program👍

Likadant på fotot av Boop men här har jag textat en egen wordsticker(HATAR min egen handstil😂) och stämplar från Citrus Twist som tyvärr har utgått😢

Här kommer en gratis "inspirational qoute" från Pinterest jag gjort om till ett PL-kort

Ett lite ovanligt foto där yngste sonen sitter och gosar med jyckarna😍 Eftersom det inte händer speciellt ofta måste man ju passa på!!
Diecut texten har jag fått i en swapp en gång och HÄR kom den till användning👍, en freebie i form av droppar/stenar(?) med Glossy Accent och en ram fick vara nog här

dropparna/stenarna

Det här fotot blev nåt helt annat än vad det var tänkt🤔 men även om det nu inte blev som jag tänkte från början så blev det ändå bra😁. Dom enda "ellisarna" jag använt är en craftfoam ram och en textsticker(freebie)

Week in review är forfarande Here comes the sun men jag har lekt lite så JAG kunde läsa texten😂

Den här veckan var jag och kompisen på IKEA och handlade rullgardiner till mina pysselhyllor och vilken skillnad det blev😱!!
Innan var hyllorna öppna och man kunde verkligen se alla grejer som trängdes där..men med rullgardinerna är det ju bara att dra ner så blir det n ä s t a n fint på sekunden😍
Pilen på Quote-kortet pekar mot det här fotot btw😉

Och så här ser hela klabbet ut😁

Såja, det va vecka 18 det och vecka 19 är på G!! Och snart kan jag lägga upp bilder på mitt lilla projekt jag höll på med för igår postades det till dottern(ja det va hon som skulle ha det😍). Men hon måste ju få det först!!

As usual, ha det så göttit i vårsolen🤗

Pöss












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia