torsdag 27 maj 2021

{ PL vecka 19 }

Tjolahopp på er i rusket.

Alltså man kan ju undra vart värmen har smugit iväg och gömt sej🤔 för inte har den varit speciellt framträdande..NÄR den har varit här har jag mått riktigt skapligt men dagar som den här med zero värme, mycket regn och lite kall blåst..ja då vill jag helst krypa ner under täcket och inte komma fram förrän det är MINST 20 grader, sol OCH vindstilla😁

Trots allt mitt gnäll så har jag pysslat en del👍, det enda som kan få mej att(för en kort stund iaf) inte ha fullt SÅ ont. Den här veckan har jag använt mej av Heather Greenwoods NSD freebie från 2014, förvisso fick den genomgå förändringar i CS men det är fortfarande Heathers design på alla PL-kort👍

På titelkortet har jag använt puffy alpha från Pink Fresh(från ett HipKit), en "flair" från Vintage Glam Studio, fågel och datum label från Citrus Twist och en brushpen för att (v ä l d i g t skakigt) skriva 19😂!
Det är ingen rekommendation att skriva och ha ont samtidigt, man är ju som en gammal trummis för sjutton😂.


På det stora 6x4 fotot av en röd gullviva har jag använt en wordart overlay från Erica Zwart(en Nederländsk designer jag gillar riktigt mycket👍) och lagt till en shadow för att få dom lila bokstäverna att "poppa" fram lite extra. Den rundade ramen har jag fixat i CS. Den lilla etiketten uppe i hörnet är inspirerad från ett stamp set(?) från Ali Edwards men det verkar inte finnas kvar👍 så jag kan bara länka till hennes sida.

På det här kortet med min soldyrkande jycke har jag använt en wordart overlay från HakiaD Designs, textlabel från CT och en streckkods-tag med today👍

När jag skickade iväg mitt projekt till dottern gjorde jag även ett chokladkort till henne, visade det i söndags här på bloggen👍. Dom små söta fjärilarna och blomklustret är från Rosie's Studio och hennes freebiekit "Take Flight" 

Här har jag använt en wordart overlay igen från Erica Zwart, en urgullig kamera från Simple Pleasure Designs och en "flair" - Sunday - från Mommyish

På fotot med Mr Charming kommer återigen en overlay från Erica Zwart, min ram och en textlabel från CT

Weathershot fotot fick en liten regnbåge från Rosie's Studio som deko förutom ramen👍

Årets första mjukglass avnjöts den här veckan😍 och vad kunde passa bättre än en puffy stickers i form av mjukglass i bägare från Crate Paper och Sweet Story collection🍦. Stämpeln är från CT.

Här blandade jag friskt med en textlabel och löv från CT och blomma från Traci Reed och Here comes the sun👍

Den här veckan distressade jag t.o.m ytterkanterna på alla kort, det blev som en tunn ram runt hela uppslaget och inte alls tokigt👍

Ja det var det hele för vecka 19!

Hoppas ni får en bra vecka nu och inte regnar bort😱☔!!

As usual, ha det så göttit😘 Pöss










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia