torsdag 28 oktober 2021

{ PL vecka 40 & 41 }

 Hej på er🙋

Idag är det torsdag..HELA dagen😂 Jag har varit totalt veckovill nu ett tag så en dag har varit typ 3 olika dagar..alltså en måndag har helt plötsligt blivit en onsdag..lr va det en torsdag🤔?? Förvirringen har varit total gott folk! Men det kan jag bjuda på😁

Idag däremot tänkte jag bjuda på lite PL och en liten digi-stamp freebie jag gjorde till vecka 37👍

Det här blev återigen en vecka med en allsköns blandning på kort, så till mitt TC har jag använt en freebie från CocoaDaisy's "Denim & Blush". Alpha stickers från CTK, gamla nuffror från min egen röra och blommor från Ronna Penner(Scrapadelic Design). Den lilla trollsländan är en die och jag passade på när jag va på träff nångång att stansa ut några😁


och eftersom det är 2 veckor jag bakat ihop, kom jag på att göra såhär för att få ihop det lite

*
På 6x4 fotot av en inte så himla lycklig jycke med PUTläpp😂 har jag använt en tag från Pretty Little Studio och freebie'n Potpourri. Var ju även tvungen att skriva dit "not" på tag'en

*
Den här veckan fick jag med ett Weathershot foto👍 och efter lite funderande över hur jag skulle få dit klockslaget, kom jag på att jag kan ju stämpla svarta siffror på vitt och klippa ut och på så sätt efterlikna en digital klocka👍 Och joo, jag blev riktigt nöjd över resultatet.
Nästa JC kommer från Just Rhonda(Rhonda Steed) och en freebie hon hade som hette "Everyday". Jag skar ut nederdelen av kameran och lirkade in fotot under, sen smackade jag dit en tag från Joy Design och hennes blogversario freebie "With Love and Affection"

*
Nästkommande kort är några jag fixat ihop själv men fave-tag'en kommer från CTK och jag skannade den och skar ut i olika storlekar med Cameon och just här har jag använt papper från KI Memories och "Love Elsie". Den lilla tag'en är från Sabrinas's Creations(The Lilypad) en freebie från Digiscrap Parade i februari 2016 "It's the Little Things"

och en liten close-up

*
Återigen 2 JC jag gjort själv, på det första har jag använt en flair från Sabrina's "It's the Little Things" och även en träram köpt från Scrapsalig. Jag fick dock ta fram skalpellen och mixtra lite eftersom det satt en liten mustach i ena hörnet..och DEN ville jag inte ha😁.
På kort nr 2 har jag bara skrivit med min Sakura Gelly Roll 08 direkt på fotot

*
Sist ut bland korten är ett FC jag gjort med kakmonstret(från Facebook😁 where else)

*
och sidan blev såhär👍

*
Det va 40 & 41 det👍. Börjar även få ont om plastfickor i design A, så nu åkte min fuse-tool fram. Det är kul att kunna göra egna PL inserts😁 resultatet kanske inte alltid är gööör snyggt, men VAD gör det😊
Just det ja, höll nästan på att glömma freebie'n jag lovade i början av inlägget😱!
Varsågoda😍
Och as usual my friends, ha det så göttit🤗
Pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia