tisdag 19 januari 2021

{ PL vecka 2 }

 Och äntligen(?) kom snön👍!
Ja jag älskar verkligen vinter, även om jag gnölar om att det gör ont precis överallt och inte blir det bättre för man måste gå ut kan jag tala om... Ajja, det är bara att bita ihop och försöka göra det bästa av situationen👍!

Såhär blev iaf vecka 2

På titelkortet har jag använt ett fulsnyggt puffy alpha sticker set från Hip Kit, siffran 2 fick jag från Scrapbookingklubben nångång..det där minnet..det är iaf färdigutstansat, troligtvis från någon alpha die? Hur som, jag använde en siffra som mall och fyllde i min "outline" med lila Twinkling

Alltså se så himskans fint😍 jag älskar verkligen mina Twinklings!!
Den här gången testade jag att fylla ett 6x4" foto med 6 st 2x2" foton och det gick alldeles ypperligt, bara jag kom underfund med hur man fixade med alla lager i CS😂 Det är jobbigt att va såhär gammal och börja lära sej nåt nytt😂

Klart man måste dokumentera när nya datorn kom hem och även det kallaste den här vintern..än sålänge alltså😁. Jag är himla glad att jag inte bor ända upp i norr i vårt avlånga land för då hade jag nog frusit till en ispinne vid det här laget😱!


Betty ville trösta husse när han låg sjuk😍 Hon är bara för rar vår lilla Boop, hon fungerar både som värmedyna och draghjälp nu när det är kallt😂.
Det där med att köpa hundsäng, alltså vad är idèn med det igentligen🤔, jycken tar ju kattens mini-säng och tycker det är helt i sin ordning😂?? Jäkla hund va!!

Min stackars sambo borde vara van vid det mesta nu angående mej, kan man tycka iaf. Men när vi va på prommis med jyckarna en dag lyckades jag faktiskt att få honom lite förvånad när jag helt plötsligt slänger mej ner på knä i snön för jag var ju bara tvungen att fota😁!! Känns det igen kanske😉?
Och vad är väl en middag utan att fota? Ja, nu glömde(????) jag helt bort att fota käket men kom iaf ihåg att fota när vi bara satt och päste som knubbiga sälar hela högen😁. Erkännas ska att Kristoffer fick iof jobba av sitt käk genom att hjälpa mej med datorn, vad har man annars släkten till?? Vi träffas ju inte och umgås bara för att det är trevligt..eller😁😂
Och till sist review av veckan och ett inte alldeles perfekt foto på en snöig/isig nyponbuske jag fick ögonen på när jyckarna och jag var ute en dag👍
Vår natur slutar aldrig att visa sin vackra sida😍

Jomen det var väl allt för idag!
Ta hand om er och jag hoppas ni får fortsätta(?) vara friska💖
Pöss🤗








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia