måndag 4 januari 2021

{ PL vecka 46 }

 Alltså, jag är i fas med mitt PL och har börjat planera lite för vad jag gärna skulle vilja göra detta år! Bl.a har jag tänkt göra ett 3x8" album med EFIT(Ett Foto I Timmen)👍, har valt en vecka varje månad, där jag kan ta vilken dag jag vill och fylla mitt mini-album med. Det är samma princip som "Day in the Life" från Ali Edwards men jag ville ha min egen lilla twist på det😁

För att återgå till PL så bara MÅSTE jag "bygga" mej ett nytt album för 2020😱 men det får bli en annan dag när lusten infinner sej! NU däremot kommer bilder från vecka 46👍

Titelkortet fick lite washi-tejp den här gången

Mitt inne i samhället går det höns😍 och jag blir alltid lika glad när jag ser dom gå ute, dom är ju bara såååå himla rara!!

På kortet till höger har jag förevigat födelsedagskortet jag gjorde till dottern när hon fyllde 25😱😱😱 NÄR BLEV HON SÅ STOR????? Jag är ju bara schjusju😁😎

Nästa sekvens visar mitt skrivbord under julkortsprocessen...med ett glas vin gick det som en dans😁
Gjorde även en overlay av overhead-plast och ett "die-cut" kort.
För att passa in fotot på det högra kortet fick jag plocka fram skalpellen och skära utmed kanten av blombuketten(?)..tror jag kallar det blomklustret ist😊

Sista sekvensen är bl.a på min lilla "Grådis"(som egentligen heter Hjördis😁) när hon hade hittat platsen, jag gjort i min pysselhylla, till henne. Snacka om nöjd katt haha!

Ja, icke att förglömma, review of week 46 oxå👍

Nämensåatteh, det var alles för idag, men nu kommer jag spamma bloggen med resterande PL sidor från 2020 och jag tänkte jag skulle köra ett "maraton" med julkorten jag gjorde oxå.

As usual, ha det så göttit mina vänner💜

Pöss🤗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia