torsdag 7 januari 2021

{ PL vecka 48 }

Veckan då första snön kom, iaf för oss här i östergötland, och även veckan då kissarna bestämde sej för att ha party bland mina pysselgrejer 😡 Tur för dom att det inte va glitter😂

Men jag går väl direkt på!

Titelkortet är ett jag "tillverkat" i PSP av diverse digi-kits och skrivit ut på min Canon TS8051👍
Week och 48 är från Citrus Twist, inte helt 100 men tror det är från serien Fresh - Inspired?

Journalingkortet är från ett digi-kit. Jag är ju inte mycket för det där med att skriva men har upptäckt(med ett alltmer selektivt minne😁) att det trots allt kan va bra! Såååå, därför har jag gjort ett litet projekt och jag ska visa det lite senare😉

Det stora 6x8 fotot är faktiskt redigerat i mobilen i appen Postylish, sen har jag bara tagit in det i PSP och lagt till vitt till bakgrunden för att passa som ett 6x8👍 win-win på den alltså!

Alltså, jag verkligen ÄLSKAR appen Weatershot😍, man kan visserligen inte göra så mycket med den förutom som "väderstation" men det är oxå just den biten jag tycker så mycket om!

Och slutligen har vi kommit till slutet där kissarnas framfart har dokumenterats och även Bettys förtjusning av att få springa lite fritt och nosa i snön OCH nysa😂

Det var allt på PL fronten och nu kommer mitt lilla projekt.

Som jag sa har jag ett riktigt selektivt minne och vet även betydelsen av hur bra det är att skriva lite varje dag om vad som hänt eller t.o.m inte hänt. Så jag gjorde som så att jag öppnade upp Word och satte mej och gjorde en egen kalender eftersom jag inte hittat någon som passar mej riktigt. Oftast är dom jättefina och med MASSOR av plats att skriva på och göra anteckningar och gud vet vad?!! Men det är inte riktigt min grej(än..). Jag gjorde 12 st tunna TN med både kalender OCH blad att skissa upp TN-uppslag och PL!

Och bladen med skisserna:

Varje framsida på de 12 kalendrarna har olika dividers med citat, hela månaden i miniformat och är märkt med månaden så det blir lättare att bläddra👍

Sen var jag naturligtvis "tvungen" att göra en pärm till det hela och den gjorde jag som en TN pärm med remmar och snoddar som sej bör😁

Jag är riktigt nöjd! Nu återstår bara att verkligen försöka skriva NÅT varje dag..jag har t.o.m utrymme för att sätta in små klisterlappar eller små foton OM jag nu skulle vilja ha det. Har mängder sedan ett annat år då jag gjorde mej en egen typ Happy Planner! Problemet där var att det blev för stort!! För mycket helt enkelt. Jag använder den iof dagligen men då har jag den att skissa i och skriva ner idéer till scrap, TN, kort och PL..och till DET passar den ypperligt😁

Såja, det här blev ett långt inlägg! Hoppas du inte somnat under tiden om du orkat dej hela vägen hit😉

Men nu får det bli tack och hej för idag, ha det så göttit!

Pöss💖











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia