måndag 11 januari 2021

{ PL vecka 52 }

Nu vet jag att jag kommer trampa måååånga på tårna men JAG tycker inte om julen!
Och eftersom det sägs att vi lever i ett fritt land så får jag tycka så, eller hur👍 
Vän av ordning undrar säkert även varför jag inte gör det och en enkel förklaring är att julen, nu för tiden, BARA handlar om att köpa det dyraste och helst bästa till våra redan oförskämt bortskämda ungar!! DET gör mej galen!!
Den verkliga orsaken är lite svårare att förklara..men bottnar sej i min utbrändhet, med alla måsten och alla krav.
Trots denna avogsamma inställning så kan jag ändå njuta av både maten och alla ledigheter, plus att det ju oftast(läs ett vanligt år...) är en av få gånger man ändå får träffa sina nära och kära😍

Nu när kärringen har fått gnälla av sej lite kan vi gå på vecka 52😁👍

På titelkortet skar jag ut veckonumret ur flowerfoam, week är små puffy alpha från HipKit(?) och det är så galet gulligt i regnbågens alla färger😍! Istället för att stämpla veckodagarna på en etikett, stämplade jag dagarna uppifrån och ned lite här och där👍
Det kära kaffet som man aldrig kan vara utan, utan att få en hejdundrande skallebank, måste ju få en hedersplats bredvid titelkortet😁
Till nästa kort, hittade jag en färdig "kalender" jag gjorde i Januari förr året(!) och som jag glömt bort(ovanligt va😂) och på kortet med Hjördisen gjorde jag ett kluster bestående av en etikett, die-cut, gem och hello👍(vilken jag fått en gång i en ATC-swap)
Nästa kort är på lilla Boop när hon får ha "haklapp" eftersom hon sitter o dreglar ner husses ben(tillhör vanligheterna..), det blev ett litet kluster även där med hjälp av en klädtag, digitalstämpel och urgulliga små rosa citat stickers från Citrus Twist!
Kortet bredvid ser ju troligtvis väääldigt knepigt ut, men det är helt enkelt belysningen från vårt vitrinskåp som bryter så läckert genom vinglasfötterna och bildar det här mönstret på köksmattan😍, jo jag vet att jag är konstig😂

Sen följer 2 kort från julafton när NÅGON absolut skulle vara med och kolla på Kalle Anka😂
Hon blev lite konfunderad över djungelns pajas och hans läten😂
Vår lilla by är, trot om du vill, utrustat med ett gym!! Och det är väl bra..meeeen, ibland undrar man hur hårt folk tränar för det har hänt att jag varit ute med jycken vid 2 på natten och det har varit upplyst som på dagen där..har dom tränat så hårt att dom inte orkar lyfta handen och slå till brytaren eller😂
Skämt åsido så tycker jag bara att det är dåligt av den som går sist att inte släcka eftersom det är en förening som har gymet och det är ju dom som får betala priset..ja och i slutänden även dom som tränar med att medlemsavgift och gympris går upp då..I'm just saying😁
Sådärja! Nu har vi bara vecka 53 kvar på det gångna året(idag har jag börjat på vecka 1👍). Och vilket tokigt år det har varit, eller hur, men nu kan det väl bara bli bättre kan man hoppas!
As usual, ha det så göttit till nästa gång💖
Pöss🤗




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Vad kul att du vill lämna en kommentar innan du drar vidare för ännu mer inspiration!

*TACK!* blir så glad för minsta lilla respons, Eva/ScrapFia